Heb een ander tandwiel erop gezet met 2 tandjes minder achter. En er zit een nieuwe zuiger in, bij de cilinder zitten allemaal nieuwe pakkingen. Hoe zou ik het valse lucht probleem dan het beste aan kunnen pakken en welke grootte sproeier zal het ongeveer worden met een uitlaat upgrade.Waarom heb je zo'n grote sproeier erin gezet voor alleen een uitlaatwissel? Heb je nog meer gewijzigd want eerst sproeier 49 en nu 62 lijkt mij een groot vals luchtlek.
Ik heb inderdaad een 14/9 carburateur, heb er nu een bsh6 bougie in staan, heb vandaag de cilinder er af gehaald en sterkere draadeinden ingezet en alle pakkingen vervangen. Heb met rem reiniger getest en er is inderdaad een flink lek maar dan links onderaan de cilinder hij slaat dan zelfs bijna af. Heb met het filter overigens niks gedaan.De items die je noemt hebben niet direct invloed op de sproeiermaat. Voor een andere uitlaat hoef je niet eens een andere sproeiermaat te zetten tenzij je dit merkt aan prestatie en de kleur van de bougie. Zit er een origineel filter achter of een gaasversie bij je carburateur?
Wat voor bougie heb je er nu inzitten want ook de hittegraad kan een misleidend beeld geven.
Valse lucht met zulke proporties is meestal terug te voeren op lekkage van de carburateur bij de aansluiting met het spruitstuk. Ik heb niet gelezen welke carburateur je hebt, maar neem even aan dat op basis van de eerste sproeiermaat dat dit een 14/9 is.
Je kan met de zgn. deotest kijken of en zo ja waar je motor reageert. Daar zit dan valse lucht. Zoek even op het forum hoe en wat. Er is meerdere keren over gesproken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten