Dus om uitsluitsel te krijgen even de uitlaat eraf en dan testen of het nog aanhoud?Prestatieproblemen komen in de meeste gevallen doordat de motor of te weinig brandstof krijgt of juist de gassen niet voldoende kwijt kan. E.e.a. heeft relatie met elkaar.
Je geeft aan dat er olie uit de demper komt. Dit zal onverbrande mengolie uit de brandstof zijn als je verder geen rook ziet. Demper/ uitlaat(poort) kan dan verstopt zijn door koolaanslag.
Ik denk niet dat je het in de koppeling moet zoeken.
Hmm hij gaat wat hoger in toeren en je voelt wel dat ie beetje vooruit wil maar is makkelijk tegen te houdenals ik me voeten op de grond heb dan kan ik vol gas geven , de brommer gaat in toeren maar vooruit komt ie niet.
Hoeveel toeren maakt hij dan als je dat zo doet?
Daarmee kun je uitsluiten dat de uitlaat verstopt zit. Dan kan de uitlaatpoort nog dicht zitten in de cilinder. Is de demper er niet uit te halen of is het zo'n type met katalysator?
Dus om uitsluitsel te krijgen even de uitlaat eraf en dan testen of het nog aanhoud?
Dat weet ik niet precies, morgen ben ik thuis maar het is zo een als onderstaande bijlage.Daarmee kun je uitsluiten dat de uitlaat verstopt zit. Dan kan de uitlaatpoort nog dicht zitten in de cilinder. Is de demper er niet uit te halen of is het zo'n type met katalysator?
Dus om uitsluitsel te krijgen even de uitlaat eraf en dan testen of het nog aanhoud?
Zo ziet het er uit met de demper er af, zit een laagje olie achterin zoals te zien op de fotoDat weet ik niet precies, morgen ben ik thuis maar het is zo een als onderstaande bijlage.Daarmee kun je uitsluiten dat de uitlaat verstopt zit. Dan kan de uitlaatpoort nog dicht zitten in de cilinder. Is de demper er niet uit te halen of is het zo'n type met katalysator?
Dus om uitsluitsel te krijgen even de uitlaat eraf en dan testen of het nog aanhoud?
Ik heb beide versnellingsveren opgemeten en kwam op het volgende:Haal de veer uit de eerste koppeling en meet hem eens op, denk dat de veer ingekort is.
Dit zijn de maten,
koppelingsveer groen 1e versnelling 16,6 cm met oogjes.
koppelingsveer rood 2e versnelling 17,2 cm met oogjes.
Dat het huis blauw is maak niets uit.
Geen van alle koppelingssegmenten van de 1e en 2e versnelling gaan lastig van het hart.Als een veer opgerekt is heeft hij minder spanning en grijpt de koppeling juist eerder aan.
Als je de veer eraf hebt moet je de segmenten zo van het hart kunnen schuiven met de hand (mogen dus niet zwaar gaan), bij de eerste koppeling ligt er een drukveer tussen tegen het rammelen...sommige leggen er extra latoenkopper tussen om het rammelen-ratelen van de koppeling weg te krijgen als de drukveer te plat-slap is geworden.
Als dat te dik is klemmen de segmenten misschien teveel op het hart.
Natuurlijk zorgen de veerklemmen voor wat weerstand bij het afhalen van de segmenten maar dat hoort zo lijkt mij.Dat is dus goed, blijft er alleen de vraag over waarom de segmenten niet goed naar buiten komen en het huis blauw wordt, ik zou 2 nieuwe veren plaatsen want die zijn niet duur.
Plaats eens een foto van de veren, misschien kan ik wat zien of er een nieuw oogje aan gebogen is.
Aha dat lijkt het oorzaak wel te wezen.. dus die veer vervangen dan? Gelijk beide maar gewoon doen?Rechter oog is volgens mij eraan gebogen na het inkorten van de veer, windingen liggen normaal strak tegen elkaar.
Koppeling met een snor setup zal zo nooit goed werken omdat hij te weinig toeren draait om de segmenten goed tegen het huis te drukken en volledig aangrijpen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten