Ik kon geen bericht maken onder elektra, vandaar de plaatsing.
Betreffende Tomos A35 uit 98' (sinds weekje eigenaar)
situatie : alleen voorlicht lijkt te werken (uitknop, achter, rem, toeter niet)
Gedaan; gelezen en schema's erbij gepakt en bedrading in kaart proberen te brengen
- > zijn de foto's van dhr C. van Klaveren nog ergens beschikbaar ? (zijn post erg handig, maar lastig zonder de foto's)
-> Ik heb een schema gemaakt van de huidige situatie, lastige is dat sommige draden hun kleur kwijt lijken en ik zo dus met meerdere donkere draden zit. De kabels voor de remmen (remlicht) zijn niet aangesloten.
wit = paars op mijn tekening
Waar openingen tussen draden zijn, ben ik niet helemaal zeker (ivm verkleuring draden), maar ik vermoed dat de witte van achterlicht op koplamp zit. De gele spanning zit denk ik op de koplamp, aangezien dat de enige is die het doet. Dat laat dat de overige massa naar de toeter zou moeten lopen.
Klopt mijn analyse ?
is het een idee de groene en gele die naar de remhendels lopen op elkaar aan te sluiten ? dan zou de stuurschakelaar weer stroom krijgen (vermoed nu niet) en dan zou remlicht iig in een stroomkring zitten.
Of is het wijselijk alles te vervangen ? gewoon in 1 keer goed ? schakelaartje verlichting gaat nl ook niet lekker (staat in wd40 week)
noot; complete leek aan de pruts dus excuus voor tenenkrommende analyses.... ik moet ergens beginnen

- verlichting tomos.png (41.22 KiB) 6083 keer bekeken