Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat mijn geliefde Tomos het niet meer doet en voor mij ook niet meer te repareren is. De krukaskeerring is kapot. Zoals jullie weten zit die rubber ring van 4,50 Euro zo diep in de motor/versnellingsbak dat dit niet zo 1 2 3 te repareren is. Een Tomos liefhebber bij ons in de straat wil er niet aan beginnen, mede omdat de algemene conditie van mijn Tomos zo slecht is. Repareer het 1 en het ander ander gaat de week erna kapot.
Enfin, ik zou graag een andere willen. Maar ik schrik me rot van de prijzen op Marktplaats. Sommigen vragen 500 Euro voor een Tomos uit 2005. Ten eerste kom ik daar Den Haag niet meer mee in (want ouder dan 2011!) ten tweede weet ik dat een snorfiets van die leeftijd hoogstwaarschijnlijk binnen een week kuren vertoont.
Is het normaal dat een Tomos van tien jaar oud 500 Euro kost? Ik vind dat ik op een snorfiets van 500 Euro minstens 2 jaar probleemloos moet kunnen rijden (op af en toe olie erbij doen en de ketting spannen na dan).
Groet,
Michel

P.S. Gezien de forum regels durfde ik dit niet te plaatsen in het "Te Koop" gedeelte.