Oke ik zet het wat duidelijker neer:Zou graag iets willen zeggen maar wat?
Vind forgotten weapons op de youtubes wel een leuk programma?
Zie je van alles roepen maar ik snap niet waarom, sorry, does not compute.
A52 klein carter, is dat kleine spoeler carter? Nieuwe spullen is altijd leuk maar als wat je hebt in orde is... (al is dat de vraag met oude meuk)
Die cilinder heeft ook kleine spoelers dus hoezo zou dat stuk lopen, aanpassen aan carter heeft misschien zin, misschien ook niet.
Wat wil je bereiken met het geheel? Of maakt het niet uit, zet het dan in elkaar, stel het af en doe vroem vroem.
Maar heb je wel meer vermogen met een 70 cc PSR 6 poorts vergelijken een 65cc dmp? Ik denk dat je wel meer vermogen krijgt, maar echt flink wat meer vermogen of zou het wel meevallen?Boven de 75 km/h kapt een Tomos ontsteking ermee, dus ook een andere ontsteking regelen die meer toeren kan draaien.
Een spuitstuk maken met zo min mogelijk knikken en zo kort mogelijk, het liefst met een stukje rubber slang tussen carb en het spruitstuk...tomos blokjes trillen wat meer dan een puch blokje met liggende cilinder en dan heb je kans dat de benzine gaat schuimen in je vlotterbak.
Ik zou beginnen met een zuiger gestuurde cilinder....kosten geen drol t.o.v een membraan cilinder.
Een 65cc metrakit zou dat beter zijn qua power? (zuiger gestuurd)Nee die 2 extra booster poortjes-gaatjes maken geen groot verschil.
Dus de topsnelheid zal niet boven de 70 liggen? Ik hoef ook niet exstreem hard op te trekken maar wil wel boven de 70 km/uur komen. Heb een tecno estoril, 17mm phbg en een 26/24 vertanding.Die trekt veel beter maar heeft geen hoge topsnelheid...het is ook niet mogelijk om beide te hebben met een blokje met maar 2 versnellingen.
Dat is wel een mooi cilindertje inderdaad. Die ga ik onthouden als backup. Ik heb iemand gevonden met een nieuwe 65cc metrakit die hem wil wegdoen met 60 euro inclusief verzending. De zuiger is nieuw en de cilinder licht gebruikt. Ik vind het wel een gok waard om een prima kwaliteit cilindertje te hebben voor die prijs. Al helemaal omdat ik al een spruitstuk ervoor hebt en een uitlaat die hier mooi bij past. ik ga die eerst proberen. Als ik die niks vind ga ik wel voor een membraam gestuurde cilinder zoals die dmp met vlinderpoorten en een hoop andere poorten.Zit ook even een beetje mee te kijken. Ik heb 0 praktische ervaring met zuigergestuurde cilinders maar als je koppel wilt (onderin neem ik aan) dan is membraan gestuurd beter meen ik?
Is dit niks?
https://www.vdmpuchparts.nl/a-63014376/ ... puch-maxi/
Zo op het oog klein uitlaatpoortje maar die kan wel wat breder gemaakt vanwege het bruggetje wat er in zit. (als dat een beetje netjes gedaan is want anders weer een prima manier om juist daar (het bruggetje) op vast te lopen)
Kwam ook dit nog tegen, geen idee wat ze daar allemaal mee uitgespookt hebben maar ik vind het een hoop, 11 a 12 pk uit een lucht gekoeld cilindertje maar wie weet(geldkoffer meenemen denk ik)
https://www.mopedarmy.com/forums/read.php?7,3378990
Ja het is een cilinder met een nicasil wand. Die namaak ajh cilinder ga ik dan dus niet voor. Als ik deze cilinder ga veranderen, dan wil ik gelijk een grote stap nemen dus dan zou het iets van een echte ajh zijn of misschien een 72cc airall ofzo.Ik vraag mij dan wel af waarom er een nieuwe zuiger bij zit.
Is het een de nieuwe uitvoering met Nicasil wand?
Voor de dmp membraan kom ik dit tegen (had mijn oude K-star ook)
replica van de Athena AJH cilinder,de spoelpoorten kunnen wel wat afwerking gebruiken ook kwamen de gaten van het membraan niet overheen met de gaten in de cilinder dit heb is opgelost door het membraan wat af te schuren! De zuiger komt niet tot bovenaan in de cilinder op het bovenste dode punt maar 3mm er onder! met 1mm voetpakking. De cilinder Moet afgedraaid worden of er zal een cilinderkop gemaakt Moeten worden die in de cilinder valt zodat de squish klopt.
Uitlaattiming 187* spoelpoorttiming 129*
En voor het beste resultaat, venster in de zuiger maken of inlaatkant inkorten.
Membraanklepjes het beste vervangen door carbon.
Dus als ik niet tevreden bent met de 26/24 topsnelheid, maar wel meer dan tevreden bent over de trekkracht en koppel dan zou ik hem kunnen vertanden op 26/22 of zelfs met wat dremelen op de vliegwielsdeksel 28/22 toch?De oude metrakit met een gietijzer wand kon je zwaar vertanden, geen idee of de aluminium uitvoering exact gelijk is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten