Originele brommer: Quadro uit 2005, A52 blok
Setup
- 65cc alu Airsal cilinder
- 15-15 carb SHA Dellorto
- standaard luchtfilter
- Homoet p4
- standaard koppelingonderdelen
- standaard krukas
- heel wat visuele zooi, maar dat is niet relevant
Afstelling
- 74 sproeier (aan de rijke kant, maar verzuipt niet op top)
- ontsteking net bij bromstreep, wel tegen het streepje aan maar aan de late kant
- redelijk lage afstelling van luchtschroef, ff warm worden daarna valt die niet meer uit
Problemen
- uitlaat wordt erg snel heet
ik heb aan een aantal keer gekloot met de afstelling om de verkleuring van nagenoeg mijn hele uitlaat te voorkomen. ik had eerst een (redelijk goedkope) tecno bullet, maar recent een homoet erop gezet. Bij mijn eerste poging heb ik mijn ontsteking ergens tussen snor en brom gezet, wel nagenoeg tegen brom aan, omdat ik simpelweg dacht dat de ontbranding te laat plaatsvond. Echter hielp dit niet. Prestaties gingen wel significant achteruit met de lagere afstelling van de ontsteking, dus die heb ik maar teruggezet. Ook heb ik een zo groot mogelijke sproeier erop gezet, dit hielp ook niet, ben terug van 76 naar 74 gegaan. Mijn stationair stond altijd erg hoog, maar het zo laag mogelijk zetten hielp jammergenoeg ook niet. De laatste conclusie was dat de uitlaat het probleem was, maar ook de Homoet vekleurde na 1 rit al de hele bocht. Ik rijd er momenteel niet op omdat de Homoet mij iets te veel heeft gekost om deze te laten verkleuren.
- lekt olie
heb zelfs na een nieuwe koppelingsdekselpakking veel problemen met olielekken gehad, ben van plan binnenkort deze te vervangen met vloeibare pakking (helpt dit?)
ik vervang om de maand ff de olie en dan doe ik er weer gewoon 250ml in
- prestaties vallen tegen
Samen opgebouwd met vrienden die er meer verstand van hebben dan ik, gaande weg veel geleerd maar voel me nogsteeds een newbie hier, vandaar dat ik m hier plaats. met mijn oude uitlaat was de top een magere 60km/h. Opzich geen probleem aangezien ik in een omgeving woon waar nog wel is een rollerbankje staat. Echter ben ik bang dat mn brommer niet helemaal 'gezond' loopt, met alle problemen hierboven beschreven, en daardoor een lage top heeft. Ik heb liever een 'gezond' lopende brommer die wel een goede snelheid bereikt. Ik heb het blokje niet gereviseerd, daarom kan ik me voorstellen dat het daar aan ligt. Ik ben echter bang dat ik hier zelf te onhandig voor ben om dit te doen, en ik wil hem niet slopen. Het laten doen lijkt me wat te duur, dus mocht dit een wakeupcall voor een revisie blijken hoor ik graag wat tips.
Ik snap dat dit een lang bericht is met veel verschillende vragen, mocht u/je er tijd voor hebben om een antwoord te sturen, zou ik dat heel erg op prijs stellen.
Alvast bedankt!