Je hebt een blokje met grote spoeler en een Airsal cilinder waar het Pas vlak voor de voetpakking kleiner is dan de std A5 cilinder….dat met een voetpakking met kleine spoeler lekt altijd. Met een voetpakking met grote spoelers is het vaak ook niet goed luchtdicht, beter is om zelf een voetpakking te snijden.
https://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=32640
https://ibb.co/1MvdG6N
Bedankt voor de info, echter snap ik het nut er nog niet zo van. Er zitten dus 4 "inkepingen" in de 65cc cilinder boven en onder de spoelpoorten. Maar als ik dan een grotere pakking snijd zoals je op de foto via de link kunt zien (foto van fons716) heeft dit toch helemaal geen nut omdat die tussen die plekken alsnog niet geklemd word op het carter toch? De ruimte die geklemd word blijf hetzelfde naar mijn idee (als ik dus een grotere pakking snij valt dit gwn buiten het geklemde gedeelte en heeft dus geen nut). Ik heb een oud en nieuw type voetpakking besteld. Dus deze zouden beide niet goed moeten passen?
En wat is precies de bedoeling van het zelf snijden? Ik neem aan gwn zorgen dat de hele voet/klemmend gedeelte op de carter van de 65cc cilinder bedekt is met pakking? en dan precies de gaten van de spoelpoorten eruit snijden? (+ natuurlijk voor de tapeinde etc.). Kan hier ook nergens een video over vinden om het te verduidelijken.
sorry als ik mijn verwarring een beetje wazig heb uitgelegd maar ik hoop dat jullie mijn verwarring snappen en het kunnen verduidelijken voor mij. (neem aan gwn een 0.3mm pakking? en kan ik een alu pakking gwn met een schaar knippen?)
Ik hoor graag van jullie!