Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Hallo, bij het installeren van een nieuwe telleraandrijving op mijn tomos a35 uit 2005, verbuigt het lipje/naald continu uit het gaatje van de velgen waar hij ingestoken wordt. hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al geprobeerd met een tang het lipje terug te buigen en opnieuw in het velg gaatje te steken, maar springt er ook dan steeds uit. ook draait overigens de aandrijving zelf met redelijk veel moeite na dit
bij het aansluiten van de tellerkabel op de teller zelf draait de teller ook gewoon rond, dus aan de teller of de kabel moet het niet liggen, al draait de kabel ansich niet rond als hij aangesloten is op de aandrijver, betreft het dan een kapotte aandrijver? Want bij het draaien van de pin op de teller beweegt het binnenste mechanisme wel mee, en ik heb hem deze middag nieuw gekocht.
@shadowranger Ik heb al geprobeerd met een tang het lipje terug te buigen en opnieuw in het velg gaatje te steken, maar springt er ook dan steeds uit. ook draait overigens de aandrijving zelf met redelijk veel moeite na dit....of hij voor dit dus wel makkelijk te draaien was is mij onduidelijk.
Als je bv met monteren het lipje niet goed in de velg hebt zitten en je draait de steekas vast, dan buigt het lipje.
Lip met binnenring moet wel vrij zijn van de buitenring.