Ik meng zelf 1:50Heeft je Tomos een oliepomp voor de 2takt olie of meng je zelf de benzine?
Na een lang stuk volgas (met sproeier 58) begon m’n Tomos ineens snelheid te verliezen en sloeg hij uiteindelijk af. in 2/4 (het achterwiel blokeerde niet seconde was het gedaan Na zo’n 10/20 seconden stilstaan en even wachten had ik hem aangekickt en ben ik rustig teruggereden met half gas.Weet je wel zeker dat je twee keer een warmloper had? Zou het niet iets anders kunnen zijn? Een warmloper zorgt vaak voor cilinderschade en zelfs meer
Ik denk zelf niet dat de tank vacuum trekt, want ik heb hier geen last van met sproeier 60. Voor zover ik weet beweegt mijn vlotter nog goed. Zou het kunnen dat er vuil in de tank zit? Zo ja, moet ik dan de hele tank leegmaken? En is het een goed idee om dit te controleren door de benzinekraan eruit te halen of misschien een nieuwe te plaatsen?Ik denk eerder dat je valse lucht hebt want een imi sproeier 58-59-60 is eigenlijk al te groot voor een 14-9 snor carb.....of benzine aanvoer is te langzaam waardoor de vlotterbak niet vol is dan heb je een armer mengsel.
Beluchting benzine dop moet goed zijn, met andere woorden er moet genoeg lucht in de tank kunnen anders trek je hem vacuum.
Vlotter moet evenwijdig met het pas vlak liggen als je de carb op kop houdt-zet....als de vlotter eerder de benzine toevoer afsluit zit er te weinig benzine in de vlotterbak en dan is het mengsel ook wat armer.
Oké ga ik de Deo test doen ergens de komende dagen. Ik zal weer reageren op je reactie met de resultatenMet een grotere sproeier zuigt hij meer benzine uit de vlotterbak dus de aanvoer lijkt mij dan goed.
Dat de vlotter goed beweegt zegt niets over de stand wanneer hij de benzine toevoer afsluit, als er bv een imi vlotter of imi vlotternaald in de carb zit kan hij te vroeg de aanvoer afsluiten...benzine niveau in de vlotterbak is dan lager.
Zelf denk ik nog steeds valse lucht als hij eerst wel goed heeft gelopen.
De bougie verkleurt amper na 500 meter volgas rijden....dus om te kijken of hij volgas niet te arm loopt een langer stuk volgas rijden en de brommer dan gelijk uitzetten.....dus bougie sleutel meenemen.
Zou eerst een deo test doen anders heb je kans op een vast lopen.
Deo test gedaan... en ja hoor, het ding is zo lek als een mandje.Met een grotere sproeier zuigt hij meer benzine uit de vlotterbak dus de aanvoer lijkt mij dan goed.
Dat de vlotter goed beweegt zegt niets over de stand wanneer hij de benzine toevoer afsluit, als er bv een imi vlotter of imi vlotternaald in de carb zit kan hij te vroeg de aanvoer afsluiten...benzine niveau in de vlotterbak is dan lager.
Zelf denk ik nog steeds valse lucht als hij eerst wel goed heeft gelopen.
De bougie verkleurt amper na 500 meter volgas rijden....dus om te kijken of hij volgas niet te arm loopt een langer stuk volgas rijden en de brommer dan gelijk uitzetten.....dus bougie sleutel meenemen.
Zou eerst een deo test doen anders heb je kans op een vast lopen.
Ik heb zelf altijd op E5 gereden. ik ga na mijn vakantie de pakkingen vervangen en dan kom ik er op terug. Hou jullie op de hoogtevan het luchtfilter naar de carburateur maakt niet uit, die lucht gaat onder de gasschuif door en neemt daar benzine mee.
Membraan en voetpakking zitten bijna tegen elkaar op 1 punt dus dat is wat lastiger te bepalen welke lekt.
Een origineel membraan heeft aan 1 zijde rubber erop, dat kan na tig jaar slecht zijn geworden....zeker als er veel op E10 benzine is gereden is.
Ik heb de voetpakking en de pakking bij het membraam vervangen, ook heb ik de nylon bus vervangen bij mijn carb. Net een stukje gereden met sproeier 58 bougie er uit gehaald en zag het volgende:Ik heb zelf altijd op E5 gereden. ik ga na mijn vakantie de pakkingen vervangen en dan kom ik er op terug. Hou jullie op de hoogtevan het luchtfilter naar de carburateur maakt niet uit, die lucht gaat onder de gasschuif door en neemt daar benzine mee.
Membraan en voetpakking zitten bijna tegen elkaar op 1 punt dus dat is wat lastiger te bepalen welke lekt.
Een origineel membraan heeft aan 1 zijde rubber erop, dat kan na tig jaar slecht zijn geworden....zeker als er veel op E10 benzine is gereden is.
Ik lig nu in het ziekenhuis na een operatie, laat je dit weten zodra ik weer thuis benDie nylon bus is enkel voor het klemmen die rubber ring die daar achter zit is voor de afdichting.
Is nu de valse lucht weg met een deo test?
Oké Bedankt voor de informatie, ik heb een ritje gemaakt nog voor mijn operatie. Eerst liep hij eens vast bij imitatie sproeier 58 en nu loopt hij mooi en is de bougie koffie bruin. Zit nu dan op sproeier 55/56 als je kijkt naar de originele?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten