Berichtdoor hellbat » 15 jun 2005 00:33
Je hebt er waarschijnlijk een lager niet diep genoeg ingeslagen. Als je de lagers en de afstandsbus gemonteerd hebt, en na het aandraaien draait het spul bijna niet meer, kun je er donder op zeggen dat er teveel zijdelingse spanning op de lager staat.
Ik weet niet hoe je de lagers erin hebt geslagen,. maar ik doe het meestal met een dop uit een doppenset, die net een of twee milimeter kleiner is dan de doorsnee van de lager, deze zet ik op het lager. Hiermee zorg je ervoor dat je alleen kracht uitoefent op de buitenste ring van het lager. Als je een passende dop hebt, dan kun je er best een paar stevige tikken met een grote hamer op geven, zodat je zeker weet dat het lager HELEMAAL in het huis zit. DWZ, tot aan de aanslagrand. De afstandsbus zorgt ervoor dat je de twee binnenste ringen van de lagers niet naar elkaar toe kunt trekken, deze bus is net zo lang, als de afstand tussen de twee aanslagen links en rechts waar je lagers tegenaan vallen.
Op het moment dat je de bus bent vergeten, of dat de lagers niet tegen hun aanslag zitten, kun je dus de lagers door de zijdelingse kracht gaan vervormen, of zelfs kapottrekken.
suc6 Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.