wij (mijn vriendin en ik) hebben afgelopen week een tomos tomos quadro e-start snor brommer gekocht

deze was van april 2005 en is van een wat oudere vrouw geweest
toen wij deze bromer overkochten had hij nog niet zoveel gelopen
(810 km) en de brommer was verder natuurlijk nog helemaal standaard
hij loopt exact 25 km/h
nu wij er eignelijk altijd samen op rijden en we eignelijk zomer rijders zijn vinden wij het wel prettig als de tomos iets harder loopt maar niet te gek hard (35 is een lekker gangetje)
nu haddne wij zo wat gevraagd bij de plaatselijke bromfietsen winkel
maar het andwoord heeft ons nog niet veel geholpen
hier even een uitleg van wat wij geprobeert hebben:
standaard liep de brommer 25 km/h maar hij stotterde soms wat op het eind
wij hebben het buisje uit de lucht filter gehaald, de brommer loopt kwa snelgeid goed 30 a 35 km/h meer hoeft van ons niet
maar hij stotterd nog steeds ene beetje op het einde en soms blijft hij hierdoor hangen op de 30 ipv dat hij naar de 35 door gaat
nu hadden we een groter sproeiertje geprobeert (49 is wat er in zat)
we hebben 50 geprobeert
nu verzoop de brommer
dus daar na een 48 geprobeert maar toen kwam die weer te kort
dus de 49 zit er terug in
ook hebben wij een uitlaat vna een brom tomos geprobeert(model sigaar)
en het buisje terug in het filterhuis met deze uitlaat deed hij naar ons te veel
hij liep door naar de 45 km/h (en wij rijden voornamelijk om te tuffen en willen er niet te veel uithalen)
dus deze hebben we er weer afgehaald en de orginele uitlaat terug geplaatst
maar wie kans ons vertellen wat wij aan de tomos kunnen doen zodat deze op de huidige 35 km/h blijft lopen
MAAR zonnder dat stotteren op het einde?
met stotteren bedoel ik niet echt schudden of shaken maar je voelt dat de brommer iets terug houd en weer geeft
tevens kan je dit horen aan het motortje
je hoort dan net ff een ander geluidje erbij
dus wie kan ons hiebij opweg helpen?
(hoop niet dat het al te grijpende ingrepen worden, want het moet gewoon een snor brommer blijven en op de rollerbank moet hij niet te veel vermogen gaan geven aangezien ze hier elke weel bij het strand controleren)
alvast enorm bedankt
groetjes joerie