Berichtdoor hellbat » 05 jul 2005 18:40
Ik zal proberen even een en ander uit te leggen en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Op je stuur zit waarschijnlijk ergens een stopknop, die knop maakt contact met massa, op het moment dat je hem induwt.
Dat is het principe om je brom af te zetten, je legt de (laagspanning ), van je bobine gewoon aan massa, en je krijgt geen bougievonk meer.
Verder zitten er 2 aparte spanningsgedeelten in je brom.
Anngezien ik van Revival niet erg veel verstand heb, ga ik ervanuit, omdat je zegt dat het ding een accu heeft, dat je zowel knipperlichten, als een electrische start hebt.
Deze twee zitten op zogenaamde "gelijkgerichte spanning oftewel Gelijkspanning" Hier hoort je accu ook bij.
De rest, dus je verlichting, je remlichten en je claxonh zitten op zogenaamde "Wisselspanning", die kunnen niet draaien als je motor af staat, omdat wisselspanning niet in een accu opgeslagen kan worden.
De stopdraad van je bobine staat hier verder HELEMAAL los van, en hoort enkel en alleen op de stopknop van je stuur aangesloten te zitten. Deze draad krijgt wel voeding van je ontsteking, en bij eejn gangbaar type tomos is dit de zwarte draad die uit je ontsteking komt., deze splitst zich naar de bobine dus, en naar je stopknop.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.