Hallo,
Ik heb een mooie tomos flexer van 2002, hij wil niet blijven lopen . dus op zoek naar de oorzaak.....
Nu heb ik het waarschijnlijk gevonden ( in 't motorblok) maar wie oh wie heeft er een schema voor mij van zo'n motorblok ? ik hou ringetjes over en heb geen idee waar ze horen.
ik ben niet zo geweldig gespecializeerd ,maar als het 2 ringen zijn of bij mij waren het er 3 , 2 dezelfde en een kleiner dan moeten die op de linker as en de midden as 2 dezelfde tesamen en die ander helemaa alleen
Ik hoop dat je er wat aan hebt ,ook staat er ergens op dit forum tekeningen hoe een blokje er vanbinnen uit ziet
kijk maar is bij exploded vieuws ,daar staat de tekening en handleidingen
gr Dombo
eindelijk een rooie gestrikt .......tomos bedoel ik é
foto link komt als ie opgeknapt is
dat zijn waarschijnlijk je vulringetjes, die horen op het uiteinde van de as, tussen de as, en de lagers die in je kap vallen.
die zijn ervoor de axiale speling op te heffen.
degene die je het makkelijkst vergeet is de ring achter het "handeltje" van je kickstarter in je blok. Deze zit tegen het grote tandwiel (welke blijft zitten als je alle assen uit je blok haalt) en is best onopvallend. De andere ringen spreken vaak voor zich. O ja, degene achter de koppeling, tussen de koppeling en de oliekering is ook iets lastiger te onthouden/zien. Aan deze ring zit aan een kant een iets afgeschuind randje welke richting de oliekering moet zitten!