• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Veel olie op achterwiel.

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
82 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
zipper
Tomosforummer

Berichtdoor zipper » 21 jun 2005 18:53

Het busje zit niet om een draaiende as! Het busje zit om een draaiend tandwiel en als je alles vastzet zou het busje met het geheel mee moeten draaien. Je hebt dus geen wrijving.

Kijk maar eens goed. Aan de ene kant zit het busje tegen de binnenring van de lager in je blok aan de andere kant tegen je kettingwiel. Alles draait dus vrolijk samen mee.

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 21 jun 2005 19:03

kijk dan ben ik er nu dus uit.. kitten die zooi!
is het bij jou nogsteeds goed gegaan?? of heb je de kit alweer een keer vervangen..
ik ga mischien zo en anders morgen ff kijken of ik nog een goede kit heb (siliconen?) en dan aan de knutsel..
thanks voor de hulp

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 21 jun 2005 19:40

oke ik heb de kit er nu tussen zitten... hoop nu maar dat et werkt anders heb ik natuurlijk alleen maar een nog groter probleem..

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 21 jun 2005 21:55

mischien iets telaat.. maar was vloeibare paking geen betere optie??

zipper
Tomosforummer

Berichtdoor zipper » 21 jun 2005 23:52

als ik goed kijk zie ik volgens mij weer een klein beetje nieuwe olie op mijn ketting. ik ben erg benieuwd of het weer lekt. hij heeft in ieder geval langer niet gelekt dan anders.
ik heb nu voorlopig geen tijd, maar binnenkort haal ik m weer uit elkaar om te kijken wat de status van de kit is.
anders heb ik natuurlijk alleen maar een nog groter probleem..
ik denk dat het reuze meevalt. de kit is volgens mij prima schoon te maken en mocht er kit in je versnellingsbak komen, dan is dat echt niet erg. het zijn dan gewoon hele kleine stukjes rubber die worden zonder probleem vermalen door alle tandwielen.

mocht de kit niet goed te hebben gewerkt, ik ben aan het overwegen om zelf een busje te draaien die goed strak om het tandwiel komt.

skoeddies: Jij had ook het busje vervangen, he? Zat die strakker om je tandwiel of net zoals de oude?

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 22 jun 2005 07:13

het busje zat net zoals mijn oude.. er zat geen verschil tussen en bij allebei lekt er toch olie uit,..

idd mischien was vloeibare pakking ook een hele goede optie geweest.. zat ik ook al aan te denken maar toen zat de kit er al in..

ik weet trouwens niet of het bij mij helemaal goed zal gaan want me broeder is zo slim geweest om de as een paar keer rond te draaien terwijl de kit nog niet helemaal uitgehard is.. ben benieuwd of het wel goed komt te zitten maar zo niet, dan doen we het gewoon nog een keer..

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 22 jun 2005 07:15

NEWSFLASH

Vloeibare pakking is ook gewone siliconenkit.
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 22 jun 2005 12:35

silliconenkit ? haha ik zie me zelf al het bad afkitten met silliconen kit.
heeft iemand hier wat tabellen van kit ofzo, waarin de eigenschappen van de kit staat :p

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 22 jun 2005 19:01

neej dat niet,, maar ik had nog een busje staan en ik dacht ik gebruik die gewoon.. daarbij is siliconenkit volgens mij wel lekker flexibel als het is opgedroogt...

ik heb het goed laten uitharden en heb er een klein stukje mee gereden.. heb nog geen last van lekkende olie maar heb dus geen groot stuk gereden (ontsteking moet ik nog bijstellen maar boutjes zijn dolgedraait)

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 22 jun 2005 20:10

Ongeloofelijke ongelovige thomas, hier heb je het.
Afbeelding

Ik zal het nog even LETTERLIJK voor je vertalen
"SUPER BLAUWE SILICONEN PAKKINGMAKER"

Dit is in de auto/vrachtwagenbranche het meest gebruikte product, om allerlei soorten pakkinge te maken.

Het enige waarom er geen gewone silicone wordt toegepast, is omdat daar zuren inzitten, die verschillende soorten electronische sensoren kunnen aantasten.
Voor je tomos maakt het niet uit, want die heeft die sensoren niet.

Hopelijk geloof je me nu.

Groeten Marcel

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 23 jun 2005 00:29

volgens mij heb jij nog kit weg moeten weg halen..
dat haal je weg door het warm te maken met een haardinges phonn :oops:
dan wordt het zacht en snaai je het weg met een mes.
ook heb je siliconen kit zonder die zuur er in. voor langs het bad enzo..
mja ik ga dan liever voor vloeibare paking dan gewone kit.
omdat vloeibare paking tegen hogere tempraturen kan

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 23 jun 2005 06:34

Hee Poekelen,
Nee, ik heb nog nooit kit weg hoeven halen, zelfs niet toen ik mijn badkamer gerenoveerd had, en ook niet toen ik beneden een nieuwe toilet heb geplaatst.

Wat is dan het nut van siliconenkit warm maken ?????, Nou ?????, ik weet zeker dat ie dan niet loslaat, dat zou ik sterk vinden.

En waarom gebruik je dan liever vloeibare pakking, omdat die hogere temperaturen zou aankunnen ???? wat is de normale toepassingstemperatuur van siliconenkit dan ??????

Waarom zitten er in kit voor langs een bad geen zuren ?????? Volgens mij zitten er die wel in, ik heb namelijk sanitairkit gebruikt, en daat zitten EXTRA VEEL zuren in, om te voorkomen dat de kit gaat schimmelen, dan krijg je van die zwarte puntjes in de kit, Maarja, het kan ook zijn dat de fabrikant het volgens jou helemaal verkeerd heeft gedaan hoor.

Weet eerst waar je over praat, voordat je allerlei termen rond gaat gooien die kant noch wal raken. Een hoop slap ge**l ophangen kan ik hier ook, maar daar heeft niemand wat aan.

Ik geef je een uitdaging. geef mij 1 goede reden waarom je beter vloeibare pakking dan siliconenkit kunt gebruiken.
Baseer die reden op FEITEN, en dan zal ik je misschien gelijk geven.

groeten Marcel

ohja, en het is Föhn

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 23 jun 2005 07:46

pfff..
ik heb het er al tussenzitten dus t is wel goed.. als ik de ontsteking nou een keertje gesteld heb dan kan ik wel posten hoe die kit het houd..
tnks mensen

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 23 jun 2005 12:03

@skoeddies kom maar een keer langs dan stel ik hem af :P

en voor het siliconen gebeuren :P me laaste post erover. ik geef toe ik had me niet erg ingelezen maar ik heb niet echt de middelen ervoor. siliconen heb je alle maten en vormen. afhankelijk waar je het voor gebruikt.
voor de badkamer enzoo...
het is wat jij wilt gebruiken voor het doeleinde...

wat universele eigenschappen van siliconen kit
Siliconen

Siliconen zijn polymeren woordenlijst met buitengewone eigenschappen die we aantreffen in bijna alle industriële sectoren maar evengoed in het dagelijks leven. Ze danken hun succes aan de eenvoud in het gebruik, denk maar aan de elastische voegdichting in bouw en sanitair. Siliconen worden geproduceerd met behulp van chloor woordenlijst. Er bestaan momenteel geen alternatieve productiemethoden.

Hoe maak je siliconen ?

* De basiselementen voor de bereiding van siliconen zijn silicium en chloor;
* via reactie met zuurstof en koolwaterstoffen wordt het silicium in het polymeer ingebouwd;
* chloor is als gasvormig methylchloride woordenlijst in de synthesekringloop aanwezig: het silicium reageert bij hoge druk en temperatuur met deze organische chloorverbinding. Na distillatie ontstaat een chloorhoudend product dimethyldichloorsilaan, dat met water reageert tot siloxaan;
* als bijproduct wordt waterstofchloride woordenlijst gevormd dat na afscheiding en reactie met methanol terug wordt omgezet tot methylchloride. Dit wordt herbruikt in het proces. In een moderne procesvariante gebeurt de omzetting van dimethylchloorsilaan niet met water, maar onmiddellijk met methanol;
* tot nog toe bestaan er geen alternatieve (chloorvrije) industriële processen voor deze synthese van siliconen;
* de chemische industrie kan een zeer uitgebreid gamma aan siliconen leveren door de moleculaire structuur ervan lichtjes te wijzigen.

Wat zijn de eigenschappen van siliconen ?

* Siliconen komen voor als oliën, vetten, pasta's, rubbers en harsen;
* bij het uitharden van de zogenaamde siliconenkit, ruikt het meestal naar azijnzuur. Eenmaal uitgehard, wordt het siliconenrubber genoemd;
* siliconen zijn goed hitte- en weerbestendig;
* ze blijven elastisch, ook bij lage temperaturen;
* ze zijn goed elektrisch isolerend;
* siliconen zijn uitgesproken water- en vetafstotend;
* ze hebben een lage oppervlaktespanning.

Wat kan je doen met siliconen ?

* de lage elektrische geleidbaarheid is vooral belangrijk in bedrading;
* siliconen dienen als hittebestendige metaalbekleding, scheidings- en glijmiddelen en producten voor de bouw zoals gevelbescherming;
* iedereen kent siliconen van de elastische voegdichting in bouw en sanitair;
* ook in voertuigen en elektronica is deze toepassing in opmars;
* ze zorgen voor een optimale werking van pneumatische centrale vergrendelingen;
* in medische toestellen vinden we ze onder andere in dichtingen voor dialyseapparaten, zuigertjes van injectiespuiten en isolatie van de elektrodes in pacemakers;
* andere toepassingsgebieden zijn verf, wasmiddelen, cosmetica en farmaceutica, maar ook beeldhouwers gebruiken siliconen om er hun mallen mee te maken;
* de tandarts maakt dan weer gebruik van een speciale siliconenkit met twee componenten: in een mum van tijd is de siliconenmassa in de mond uitgehard en is een perfecte afdruk van het gebit klaar.

dombo
Tomosforummer

Berichtdoor dombo » 25 jun 2005 23:58

Het busje zit niet om een draaiende as! Het busje zit om een draaiend tandwiel en als je alles vastzet zou het busje met het geheel mee moeten draaien. Je hebt dus geen wrijving.

Kijk maar eens goed. Aan de ene kant zit het busje tegen de binnenring van de lager in je blok aan de andere kant tegen je kettingwiel. Alles draait dus vrolijk samen mee.
Hoi
Ik zit ook nog steeds te klooien
Mag die kit ook tot over ,of tegen , de keerring gesmeerd worden?
ben zo zoetjes aan hopeloos aan het worden van dat ding
eindelijk een rooie gestrikt .......tomos bedoel ik é
foto link komt als ie opgeknapt is

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 26 jun 2005 11:55

volgens mij moet het vulbusje niet aan de keerring vastgekit worden... deze draait volgens mij namelijk niet mee??? mischien dat iemand dat zeker weet...

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 26 jun 2005 16:56

klopt, je moet zorgen dat het busje aan de af vastgekit zit, en dus gaat die meedraaien met de as.

de keerring blijft gewoon op zijn plek zitten, en moet ervoor zorgen dat het busje vrij kan draaien, zonder dat er olie uit het blok gaat lopen.

m.a.w. het busje moet meedraaien, en de keerring niet, daarom nooit het busje aan de keerring vastkitten.

groeten Marcel

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 12 jul 2005 07:42

nou ben ik gisteren een lekker stukje gaan rijden op me brommer.. zet ik hem thuis tegen de schur aan.. is dat hele achterwiel weer zwart!!!!!!
!@#$%^%& riep ik toen..
ik zal wel weer de verkeerde kit hebben gebruikt ofzo.. typisch..
binnenkort maar eens met vloeibare pakking proberen.. kan ik weer bezig..

NikeyTomos
Tomosforummer

Berichtdoor NikeyTomos » 12 jul 2005 08:45

Heb je je carburateur toevallig in het midden zitten?(onder het frame) Check anders of deze niet lekt! anders loopt het via een gaatje in het blok precies op je ketting! (weet niet of dit verhaal voor jou opgaat hoor maar heb dit wel eens meegemaakt)
Tomos, 50cc (N2C tuned), Proma, 12mm = 76 km/u

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 12 jul 2005 08:59

kijk dan zou ik daar ook eens kunnen kijken.. maar volgens mij is dit het niet..
het is echt zwarte olie, geen mengsmering

Gesloten
  • Afdrukweergave
82 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Archief”