Heey me tomos remt egt klote. (tomos a35 luxe)
voorrem:
alsk de voorem gebruikt blijft die hangen spuit ik met kruipolie blijft die drie dagen niet hangen. en daarna weer.
Achterrem:
Hey me tomos agterem is egt waardeloos kmerk amper alk hem gebruik terwijl de kabel nieuw is en de hendel ook. Ook laatst toen ik me band ging plakken (wat egt klote is) heb ik me rem volledig ontvet zowel remblok als velg. EN me remblok zag er ng goed uit.
Ik heb een scootertje erbij dus het wordt tyd dat die wat meer cc krijgt (eindelijk) maar zoals die nu remt doe ik het niet want da is me tegevaarlijk.
AUB a(lagemeen) b(eschaafd) N(ederlands) schrijven, dat leest ook wat prettiger.
Op je vragen: Voeringen kunnen er goed uitzien, maar door slijtage kan de voering toch zover op zijn dat je nieuwe moet monteren. Meestal is dit te zien aan de remsleutel (dat heveltje waar de kabel op zit). Als deze bijna tegen de naaf aanzit en je nog steeds geen goede vertraging hebt, is de voering versleten.
Het blijven hangen van de voorrem is makkelijk te verhelpen, maar is niet de binnenkabel aan het rafelen? Demonteer alle onderdelen van de remplaat en vet de draaipunten in met een kopervet nadat je alles vet- en zooivrij hebt gemaakt (Niet op de remvoeringen of binnenin). Misschien is er een veer gebroken in de remnaaf, waardoor er minder kracht is om de rem weer vrij te geven.
Kwestie van checken dus!