Hoho, rustig aan.de koppeling lijkt muurvast te zitten !! ... kracht zetten ?? of moet ik het anders aanpakken...
Een halve cm? Dat lijkt me wat overdreven. Misschien draait je krukas een stukje mee waardoor je denkt dat er zoveel speling op zit. Heb je voordat je je cilinder eraf haalde ook al problemen gehad?als ik de bovenkant beet pak bijna een halve cm speling ...
Bij deze. De antwoorden staan vet tussen jouw post.ok even op een rijtje![]()
ik heb cilinder eraf gehaald zuiger eraf gehaald, dan kan ik die pin waar de zuiger aan zit toch bijna een halve cm naar de andere kant doen ..
maar waar die aan de krukas zit beweegt ie msichien 1-2 mm
Als het goed is heb je een naaldlager in je small-end zitten. Dan zijn deze waarden ok.
dan krijg ik mijn koppeling er niet af .. zit geen borg plaatje op maar wel een moer en een stuk van de ''bout'' komt door de moer heen zodat ik niks aan de dopsleuter 17 heb.
Kwestie van een ringsleutel 17 erop zetten die geen hinder heeft van het krukas-uitsteeksel, of een langere dopsleutel.
wat naast mijn koppeling zit ... 2 tandwielen ... daarvan zit in de grootste ook speling... ? wat is dit ?
Als je ? veertje gebroken is kun je je 1e versnellingstandwiel (dat is de grootste) heen en weer bewegen. Dan worden de rollen niet meer aangedrukt in de kooi die ervoor zorgen dat de 1e versnelling aangrijpt.
ook kan ik de zuiger alleen nog maar bewegen door de ontsteking te draaien ... koppeling en die tandwielen maken raar geluid.
Dat is normaal als je je carterdeksel eraf hebt. Normaal worden de assen aan beide zijden ondersteund door lagers (in het deksel en in de midden carters). Gewoon deksel weer monteren.
zitten er dingen los ?, en zou het een vraagtekenveertje kunnen zijn ? (waar kan ik dit kopen ? is niet duidelijk in die tutorial)
Nee er is niets kapot (al heb ik twijfels bij het ?veertje). Maar ernaar kijken kan nooit kwaad als je het spul toch open hebt liggen
(ow ik weet niet wat voor cilinder ik heb .. de bouten van de uitlaat zitten in mijn blok..)
Zal wel een standaard A5 cilinder zijn (38mm boring)
mischien is het niet meer echt wat voor het kleine vragen topic, maar elke hulp is welkom
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast