27/02
Ik ben nog aan het zoeken voor een leuke naam voor mijn opknapprojectje. Suggesties zijn welkom!

Toen 's middags begonnen met strippen:

Roest!

Na wat schuurwerk valt het wel wat mee

's Avonds wat nieuwe dingetjes gehaald:
Nieuw stuurtje carbonstyle

Nieuwe 15/15 Dellorto:

Ik ben dus nu bezig met het schuren etc. Is nog een heel kutkarwei aangezien de vele roest die er het afgelopen decenium op is gekomen. Ook veel problemen gehad met vastgeroeste bouten etc, ik heb dus ook de bouten van het achterspatbord los moeten flexen.
De afgelopen dagen heb ik niet echt heel veel gedaan, veel geschuurd etc. Nieuwe bouten voor het blok gehaald, en verder nog een paar nieuwe assen die verroest waren. Ook een nieuw remsetje opgehaald omdat de oude door een schuivertje afgebroken was.
Verder ook verse olie in het blok gedaan, en o wat was dat nodig! Er kwam geen druppel oude olie meer uit

Maar goed, het blok is als het goed is nu in orde en staat onder een doek te wachten tot hij weer op het frame gemonteerd mag worden.

Bovenstaande foto's spreken voor zich dacht ik zo

Hier is de voorvork gemonteerd, damn wat een klotewerk om alles weer in elkaar te krijgen! En weet eigenlijk nog steeds niet of alles nu goed zit, maar het draait in elk geval soepel. Zou iemand misschien een foto van balhoofd etc. waar de lagers zitten kunnen maken?

En dit is ongeveer zoals hij er nu bij staat. Je kan al een beetje de vorm zien zoals hij eruit komt te zien met laag stuurtje

Het blokje ligt er inmiddels ook onder, heb er alleen geen goede foto van. Ik wou het blokje eigenlijk nog gaan testen vandaag of hij nog goed loopt maar benzinekraan is kapot

Mijn plannen voor morgen zijn het elektrisch aan te sluiten + de voorrem. De kabels moeten waarschijnlijk ook ingekort worden vanwege het lagere stuur.
En dan is het wachten op de achterbrug, was vergeten hem naar de straal/spuiterij te brengen

Het is nu echt prachtig weer en kan niet wachten om te gaan rijden! Helaas moet ik tot woensdag wachten voordat de achterbrug klaar is, ook kan ik de motor nog niet starten omdat de benzinekraan kapot is