Berichtdoor C. van Klaveren » 01 apr 2007 23:02
Geachte Orio en andere fan`s
Voor de goede orde zei gemeld, dat er geen naald zit in die 9/14 carburateur.
Die koperen (Is messing) buis die je ziet zitten is de menbuis. En zover ik weet, zorgt de aanzuigsnelheid (eventueel vacuum) en de aanzuigkracht er voor hoeveel brandstof er door de 2 gaatjes (0,5mm) die in de mengbuis zitten naar buiten gezogen worden. De sproeier(maat) zorgt weer voor de hoeveelheid brandstof die bij de aanwezige zuigkracht maximaal toegevoerd wordt.
Deze natuurkundige wetten zorgen er daarom voor dat als je aanzuigvoorwaarden (zuiger, inlaatvorm, spruitstuk) en de luchtaanvoer (vernauwingen, beklemmingen en begrenzers) stroomlijnt je makkelijk met die kleine carburateur boven de 50Km komt.
Wat het later op snelheid beter trekken aangaat, kan het zijn dat:
1: Je ontsteking wat te vroeg staat.
2: Je sproeier IN COMBINATIE MET DE LUCHT TOEVOER niet 100% goed is.
(Ik heb zo iets ook gehad en heb toen de luchttoevoer geknepen. Hij trok toen duidelijk beterder, maar 4-takte wel en liep minder snel [2 Km])
Zelf loopt ik nu 42 - 43 zonder dat ik de zuiger, cilinder, kop of carburateur bewerkt heb.
(met sproeier 48 )
Het is een kwestie van precisie en eindeloos testen.
Tot zover,met vriendelijke groet.
Mijn doel ?
40 Km halen zonder te vijlen, alles standaard Snor (behalve de uitlaat = imitatie Brom) en TWV 26/44. Dus wegtrekken als een raket.
Keeshaven