kijk daar heb ik wat aan ik heb een bromkop maar welke achtertandwiel moet ik dan koopen of op zetten??ja,
- groter achertandwiel ( ga je wel iets slomer, ligt er aan hoeveel kleiner je neemt dan)
- bromkop (alleen als je nu een snor hebt)
- of gewoon die tecno cc
- of allemaal
als je nou een groter achtertandiel neemt en die tecno cc ga je ook nog ongeveer even hard en je trekt beter op
Ik zelf heb 28 en bromkopkijk daar heb ik wat aan ik heb een bromkop maar welke achtertandwiel moet ik dan koopen of op zetten??ja,
- groter achertandwiel ( ga je wel iets slomer, ligt er aan hoeveel kleiner je neemt dan)
- bromkop (alleen als je nu een snor hebt)
- of gewoon die tecno cc
- of allemaal
als je nou een groter achtertandiel neemt en die tecno cc ga je ook nog ongeveer even hard en je trekt beter op
je moet het ook niet overdrijven, anders zit je binnen 2sec op de 25 en kan je niet eens normaal rijden.welk achtertandwiel heb je nou?
als je bijv 26 hebt, neem dan 33, en die tecno cc
ik heb een bromkop ik ga nu al 50 en ik vindt dit wel een mooien snelheid nah met die techno cc of me leovincie TT die ik hier heb liggen van een vriend moet hem aleen omlassen aleen ik wou me uitlaat vervangen en ik zag dat me boutjes en me schoref waar me uitlaat aan vast zit helemaal kapot is dus ik wou hem uit boren en nieuwe tapdraad er in doen nu kwam ik de volgende probleem mee ik krijg me cilinder der niet vanaf !!! die zit ook vast geroest aan me block weet iemand iets of moeti k een betere block vinden?je moet het ook niet overdrijven, anders zit je binnen 2sec op de 25 en kan je niet eens normaal rijden.welk achtertandwiel heb je nou?
als je bijv 26 hebt, neem dan 33, en die tecno cc
als je beter wilt optrekken kan je ook proberen je gasreactie te verbeteren. de makkelijkste dingen om dit te bereiken zijn: recht spruitstuk & snelgas.
rechtspruitstuk zorgt voor een directe inlaat, dus snellere gasreactie. snelgas trekt je gas schuif sneller omhoog dus ook snellere gasreactie.
als je dan een 28 achtertandwiel neemt en een bromkop die je afvlakt, en een techno CC + rechtspruitje en snelgas. eventueel ook nog een 14/12 of 15/15 carb
heb je een snelheid van 40-45km/h en je trekt wel redelijk hard op voor een tomos.
maarja met een snor cilinder zul je nooit ECHT hard optrekken. beter al koop je een 15mm carb met 70cc en een 15mm spruit. dat zal imo beter werken qua optrekken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten