Bij koude motor start de tomos slecht , als hij na een paar kicken aan gaat valt hij spontaan uit, en loopt onregel matig . Dit heeft echter weinig te maken met de stationairschroef volgens mij want het heeft weinig nut als ik er aan draai.
verder valt de motor tijdens het rijden af en toe gewoon uit . meestal is dit het geval als ik geen gas geef, uitrijd en dan tot stilstand kom. Als ik hem dan aan probeer te kicken gaat dat best lastig , of ik nou gas geef of niet. En na een paar keer kicken dan ineens gaat ie aan en loopt hij weer als een trein.zolang ik maar gas op de plank hou blijft ie aan .
Verder als ik volgas rijd en de brommer komt op top begint hij te stotteren ik merk dan dat ik snelheid verlies. Als ik dan een klein beetje gas terug neem en geleidelijk aan een beetje gas geef lijkt het of hij weer aagrijpt en gaat het gestotter weg. ik weet niet of dat gestotter overtoeren zijn. De brommer zou iig harder moeten kunnen lijkt mij.
het zou echt alles kunnen zijn het is al een oudje .
verder is er veel op geragt aan gekut en gesleuteld

ik vraag me ook zeer af hoe het is gesteld met de contactpuntjes.
De kleur van de bougie is iets te licht denk ik. dat betekend dus dat de sproeier te klein is. is dat mischien een oorzaak van de problemen ?
setup
CILINDER 50 cc beetje afgevlakt maar had niet verbeisterend veel nut.
CARBURATEUR delorto sha 14 12.spruitstuk lichtelijk uitgeboort. sproeier 60
LUCHTINLAAT delorto cros filter ofzo met nog wat extra gaatjes voor nog meer lucht . (zwart kapje )
UITLAAT bullut
TWV vtw 26 atw 22.
De topsneheid tussen het stotteren door licht op de scooterteller tussen de 60 en 65. als ik die snelheid ongeveer rijd heb ik meestal nog een beetje gas over . als ik het laatste beetje dan ook nog geef tot volgas begint hij direct te stotteren .Dit is tevens het geval bij harde meewind . hierdoor denk ik mischien dat mijn ontsteking te laat is .
zelf zat ik te denken aan.
- Sproeier maat onjuist.
- ontsteking verkeerd, contactpuntjes versleten in die richting.
- carburateur vies of iets niet helemaal goed daarbinnen .
1 van deze dingen of mischien wel gecombineerd of het is iets heel anders.
ik hoop dat iemand een oplossing weet voor deze problemen.
en of het nog mogelijk is om sneller te gaan met deze setup.
nou ik hoor het wel of iemand een oplossing weet alles is welkom