• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

cilindertjes

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 05 sep 2007 17:42

wat is beter

70 cc airsal
65 polini

met welke kan je harder gaan en je hoeft tog niet je spoelers bewerken bij die cilinders he?
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog


ET
Tomosforummer
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:13
Locatie: oudkarspel
  • Citeer

Berichtdoor ET » 05 sep 2007 17:54

65 polinie ken harder, 70 aircel qua prijs stuk beter. (tenminste dat was bij puch zo)

en spoelers in je blok is niet noodzakelijk. wel beter voor het vermogen
Omhoog

Gebruikersavatar
RB
Tomos Supporter
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 apr 2007 22:10
Locatie: Gorredijk
  • Citeer

Berichtdoor RB » 05 sep 2007 17:57

de polini gaat sneller maar je moet je uitlaat + inlaat aanpassen als je die op je tomos zet. en die polini is best wel moeilijk af te stellen.. :wink:
en die polini is inderdaad duurder!!
.. viewtopic.php?f=19&t=5447&st=0&sk=t&sd=a ..
Omhoog

tomos tuner
Tomosforummer
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor tomos tuner » 05 sep 2007 18:53

met een polini ga je veeel harder dan met airsal maar voor polini moet je volgens mij wel je carter uitveilen
Tomos A35
70cc Airsal
15mm Dell'orto
Power 1 cross filter
Polini membraam
Technigas Next
26 - 22
Top: 82 op de digiteller!
Omhoog

ET
Tomosforummer
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:13
Locatie: oudkarspel
  • Citeer

Berichtdoor ET » 05 sep 2007 19:59

je carter uitvijlen is geen must, maar wil je het maximale uit je cylinder halen is het een pre. maar dat geld ook voor de 70 airsel. daarbij komen de spoelers van je blok ook niet overeen met de spoelers in je carters.
Omhoog

Mr_Ric1990
Tomosforummer
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:59
  • Citeer

Berichtdoor Mr_Ric1990 » 20 sep 2007 16:13

Iedereen propt die Puch cilindertjes op een tomos,

Niet verstandig, Je krijgt last van desaxatie, en bij een 70cc puchcilinder op tos (50cc&65cc weet ik niet) moet je de tapeindegaten opboren naar M7, anders komt je cilinderhemd slecht in je carter, En als je dat boort en je hebt een lekkere spoeler d'r in, dan boor je je spoeler los en kun je je cilinder aan de oudijzerboer geven. De koppakking van een puch maxi kun je wel gebruiken, als je die gaten groter krijgt, zelfde verhaal als de 70cc cilinders, Std puch koppakkingen zullen gaan rimpelen. Tomos koppakking is een oplossing, maar ik heb nog nooit een 70cc tomos koppakking gezien :roll:

Mijn ervaring
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 20 sep 2007 21:20

Ik zeg, je spreekt onzin.

er hoeft niks geen tomos op je koppakking te staan, puch pakkingen passen ook. Desaxatie, ik heb et idee dat je een duur woord hebt leren kennen maar totaal niet snapt hoe het werkt, want het is vaker niet van toepassing dan wel.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Mr_Ric1990
Tomosforummer
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:59
  • Citeer

Berichtdoor Mr_Ric1990 » 24 sep 2007 19:06

Desaxatie is dat de zuiger kantelt in de cilinder, omdat de pistonpen niet altijd in het midden zit. aangezien tomos een andere draairichting heeft als puch.

En ja die koppakkingen, ik heb het 2 keer geprobeert en ze rimpelden
Omhoog

Mr_Ric1990
Tomosforummer
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:59
  • Citeer

Berichtdoor Mr_Ric1990 » 02 okt 2007 20:30

Ik denk dat een plaatje wat duidelijker is,

Afbeelding
Omhoog

xanderz
Tomosforummer
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 nov 2006 15:20
  • Citeer

Berichtdoor xanderz » 05 okt 2007 17:32

de pistonpen zit altijd in het midden, je bedoelt waarschijnlijk de drijfstang. het klopt dat tomos anders slijt dan puch en er zal vast wel een verschil in betrouwbaarheid zijn gezien hij meer druk op 1 kant van de cilinder geeft dan de ander door de de draaing van de krukas. en gezien de uitlaat port grooter is kan een zuigerveer hier makkelijker achter blijven hangen dan achter een spoelpoort. of dit eerder bij puch of tomos kan gebeuren weet ik niet, maar neem aan van wel.

mvg
xander
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.