Ik heb een tomos a35 snor, en ik had het zelfde probleem als jou, hij houd in op z'n top en tijdens het trekken heb je nergens last van.. ten eerste is dat prutelen op top een onderdeel van de begrenzing van een snor..
ik heb de volgende dingen gedaan: ik heb eerst de inlaat en uilaat poort gecheckt of die verstopt zaten met roet, dit was niet het geval..
toen heb ik inplaats van een 33 tandwiel achter een 28 geprobeert, dit omdat een tomos snor genoeg trekkracht heeft, en hij 'stottert'immers alleen op top daarom kun je hem beter iets meer laten trekken om de top meer te omzeilen, dit beviel mij goed.. hij ging zoiezo 38/40, stotterde nog steeds maar regelmatiger,
vervolgens heb ik het *standaard snel uitlaatje geprobeert, dit had geen enkel effect, de reden hiervoor was: in het spruitstuk van je tomos zit een begrenzer, een soort prop als in je uitlaat soms zit, maar dan bij de inlaat er zit aan cabarateurs zijde van het spruitstuk een busje in, deze moet je eruit zien te halen ( zit er los in )
het spruitstuk erafhalen doe je als volgt: je haalt je zij kapje aan de kant van de cabarateur er af, vervolgens sluit je de benzine kraan af, je haalt de luchtfilter er af ( dat plasticen ding los halen van cabarateur ) vervolgens draai je de bout waarmee de cabarateur aan het spruitstuk zit een paar slagen los, vervolgens kun je de cabarateur er af halen ( beetje draaien en klein tikje met hamer als hij niet los komt)dan is het scheve buisje dat je nu los ziet uit steken vanaf de cilinder het spruitstuk, hier zie je als het goed is het busje al in zitten, deze wil er zo niet uit, dus je zult het spruitstuk eraf moeten halen, deze zit met 4 bouten aan de cilinder, deze los halen, alleen even oppassen met de inlaatpakking die er tussen het sppruitstuk en de cilinder zit, hier moet je bij bevestiging zoiezo een nieuwe tussen doen ( te koop bij elke brommer winkel ) heb je het spruitstuk er af dan moet je zonder het spruitstuk te beschadigen dat busje er uit halen,
je kunt vervolgens alles weer op de zelfde volgorde vastzetten. hij reed bij mij weer regelmatiger maar het stotteren was nog niet over, en hij ging niks harder terwijl ik er een *standaard snel uitlaatje onder had,
toen andere sproeier geprobeert (eerst kleine

had het zelfe motor gedrag maar ging niet harder dan 20, toen 1 maat groter ( 52 --> 53 ) en hij liep als een zonnetje, 50 km/h het stotteren was nog niet volledig weg maar hij deed het minder en met regemaat, dus het vervelende rijden waar je het over had was er uit.. helemaal het stotteren er uit krijgen is denk ik niet zo maar op te lossen op een goedkope manier als een tomos snor het doet..
hopelijk heb je wat aan deze lap tekst.. heb heel lang precies het zelfde gehad vandaar...
Mvg Wim