warmloper hoeft niet persee vast te staan. kan zeer stroef gaan dats alles. rijd hij nadat hij afgekoelt was even traag als toen het gebeurde? bij warmloper heb je weleens dat je tijdelijk trager gaat maar nadat hij een nachtje afgekoelt is de meeste kracht weer terug. er zal wel compresie verlies zijn
als het in het blok zelf zit dan zou ik toch kijken naar de 2de koppeling en zeker het vraagteken veertje(staat vast wel een faq over)
ik denk zelf neit dat je koppeling of iets anders het in 1 klap kan begeven. het is meer een slijt geval vanplaats instant-schade.
om te kijken of het een warmloper was moet je even de cilinderkop er af halen(wd40 er op) pijpsleutel 11. 10 minuten werk als het niet vastgerot is.
kijk of je een ring in je cilinder zit(niet de ring van je bovenste dode punt). dit is een indicatie dat je zuiger klem zat(warmloper.
ik raad ten zeerste aan om dat te doen omdat je koppeling te bekijken veel meer tijd kost en je moet ook nog eens nieuwe olie halen+carterpakking. bij kop er af halen heb je alleen een nieuwe koppakking nodig.
mvg,
xander
ps: kort maar krachtig?