• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos valt uit na 20 meter

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
robertc
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2007 18:31
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor robertc » 21 okt 2007 19:13

Hoi, ik heb sinds een half jaartje een tomos die ongeveer 60 liep. Alleen sinds vorige week doet hij gek. Als ik hem aankick (met de shoke aan) en ik rijd weg (shoke gaat uit) dan kan ik ongeveer 20 meter rijden en dan valt hij uit. Ik heb weleens geprobeerd om de shoke weer aan te zetten onder het uitvallen maar dan kan ik weer 20 meter rijden en dan valt ie weer uit... Ik heb de caburateur al opengehad. Niks aan te zien. En ik heb een kleiner sproeiertje geprobeerd (van 52 naar 48 ) maar er is niks veranderd.. Weet er iemand hoe ik dit aan moet pakken?

Robert
Omhoog


Gebruikersavatar
keesos
Tomos Supporter
Berichten: 504
Lid geworden op: 29 jun 2007 15:33
Locatie: Noordwolde (groningen)
  • Citeer

Berichtdoor keesos » 21 okt 2007 19:25

je hebt ori brom? met alleen andere uitlaat? gewoon sproeier 52 erin doen, carb + luchtfilterschoonmaken en de bougie even bekijken/vervangen. benzineslang is niet kapot of geknepen?
Renault.
Createur d’automobiles

нαя∂¢σяє
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 21 okt 2007 19:57

je zegt met choke aan kan je weg rijden en als choke uit is kan je nog maar 20m rijden ik denk dat hij dan te veel lucht krijgt
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
robertc
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2007 18:31
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor robertc » 22 okt 2007 13:10

Ik heb een delorto caburateur. Als ik de shoke aanheb dan kan ik ook nog ff rijden. Maar ook na 20 meter valt ie uit. En dan kan ik de shoke weer uitzetten. Rijd ie weer verder tot 20 meter en dan valt ie weer uit. Ik word er helemaal gek van:S Benzineslang is goed. Caburateur is schoon luchtfilter ook.
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 22 okt 2007 13:12

En heb je al naar de bougie gekeken?
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Gebruikersavatar
robertc
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2007 18:31
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor robertc » 22 okt 2007 14:11

bougie is de goede kleur.. koffiebruin tog?
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 22 okt 2007 15:56

Ja, en kan het misschien ook wel aan de contact-punten liggen, als ik me niet vergis.
En anders kan je ook even naar een bromboer gaan en informeren wat er (allemaal) stuk zou kunnen zijn.
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Gebruikersavatar
robertc
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2007 18:31
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor robertc » 22 okt 2007 18:19

Met de contactpunten is het goed denk ik. De bougi vonkt supergoed...
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 22 okt 2007 22:06

Waarschijnlijk heb je een (of allebei) de keerringen van de krukas lek. Daardoor heeft ie compressieverlies en drukt ie mengsel uit de spoelkamer door de keerringen naar buiten ipv naar de cilinder. Kwestie van vervangen. Voor de zekerheid allebei vervangen, want als er 1 klapt is de andere binnenkort aan de beurt.

Suc6.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

timmans
Tomos Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:35
Locatie: Boxtel
  • Citeer

Berichtdoor timmans » 28 okt 2007 15:31

ik heb precies hetzelfde probleem waar zou dit aan liggen??
ik zat te denken dat de condensator kapot is. als het probleem opgelost is zou je dit dan willen melden dan kan ik er ook naar kijken.
Omhoog

timmans
Tomos Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:35
Locatie: Boxtel
  • Citeer

Berichtdoor timmans » 28 okt 2007 18:03

het zou ook aan de tankdop kunnen liggen wat voor tankdop heb je? een zwarte oude zonder slot? die heb ik namelijk ook misscihen sluiten die dingen wel niet goed ik zou het anders ook niet weten.
Omhoog

Gebruikersavatar
robertc
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2007 18:31
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor robertc » 29 okt 2007 10:10

Ik heb ernaar gekeken. Het ligt niet aan de keerkringen van de krukassen. Die zijn nog perfect. En wtf waarom zou het aan de tankdop kunnen liggen? :P
Omhoog

timmans
Tomos Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:35
Locatie: Boxtel
  • Citeer

Berichtdoor timmans » 29 okt 2007 15:29

jah ik zou anders niet weten wat het kan zijn. Misschien is het wel gewoon vuil in de tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
keesos
Tomos Supporter
Berichten: 504
Lid geworden op: 29 jun 2007 15:33
Locatie: Noordwolde (groningen)
  • Citeer

Berichtdoor keesos » 29 okt 2007 16:48

wat als je tomos aanzet en stil laat staan en later pas wegrijd (als die warm is?) en mischien is condensator gaar ofzo.
Renault.
Createur d’automobiles

нαя∂¢σяє
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 29 okt 2007 17:58

@ timmans, zou het aan de tankdop liggen.
dat is wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.

zoals shadowranger zei: "Waarschijnlijk heb je een (of allebei) de keerringen van de krukas lek. Daardoor heeft ie compressieverlies en drukt ie mengsel uit de spoelkamer door de keerringen naar buiten ipv naar de cilinder. Kwestie van vervangen. Voor de zekerheid allebei vervangen, want als er 1 klapt is de andere binnenkort aan de beurt."

Maakt ie een bepaald geluid als ie afslaat?
Het zou ook kunnen dat ie teveel lucht krijgt.
Gr
http://www.minarellitomos.web-log.nl
Omhoog

timmans
Tomos Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:35
Locatie: Boxtel
  • Citeer

Berichtdoor timmans » 29 okt 2007 18:55

Hij maakt geen bepaald geluid ofzo. Het is gewoon precies hetzelfde als je benzine op is en dat hij dan uitvalt dat je hem op zun reserve moet zetten. Maar als het aan de keerringen zou liggen zou die tog ook olie moeten lekken??
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 29 okt 2007 21:22

Als het je ontstekingskant is niet. Wellicht zien ze er op het oog nog goed uit, vaak knapt het veertje in de ring die zorgt voor een goede aansluiting op het te sealen objekt. Ze kosten een habbekrats.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

xanderz
Tomosforummer
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 nov 2006 15:20
  • Citeer

Berichtdoor xanderz » 29 okt 2007 22:56

oei. moeilijk om te raden wat het is met zo weinig informatie. valt hij dood als je boven een bepaalde toerental/snelheid komt of echt dat hij ongeacht hoe hard je gaat na 20 meter doodvalt.

als het het tweede is denk ik aan benzine tekort. bekijk of alles in je carb nog goed werkt. vlotter. filter etc.

van keeringen heb ik geen verstand maar neem aan dat het lekken van deze geneens de mogelijkheid moet geven om weg te rijden. hij zal zeker neit uitvallen maximaal niet op toeren komen(zoals je altijd hebt met valse lucht)

mvg
xander
ps: dont quote me on this(wilde theorien van mij hoeven niet altijd te kloppen :P)
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 30 okt 2007 07:26

Als het je ontstekingskant is niet. Wellicht zien ze er op het oog nog goed uit, vaak knapt het veertje in de ring die zorgt voor een goede aansluiting op het te sealen objekt. Ze kosten een habbekrats.
ik zou alle keeringen gewoon in 1 keer vervangen. Ik zou ze echter wel op internet bestellen bij de bromboer zijn ze 7 euro per stuk en je hebt er 3 nodig!!
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 02 nov 2007 14:49

dan heb jij toch een dure bromboer!?
hier kostte ze 2,50 euro de stuk.
http://www.minarellitomos.web-log.nl
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.