Berichtdoor shadowranger » 23 nov 2007 17:45
Het verchil tussen een e-start en een contactslot is groter dan jullie denken.
@ Thomazzi: Volgens mij wilde jij een standaard A55 blok ombouwen naar e-start. Dat is lastiger dan gewoon een compleet blok kopen met draadboom en accuzadel.
Contactslot = Afschakelen van een verbinding met de ontsteking. Daarmee start de Tos niet meer (kan zowel op e-start als op elke willekeurige Tos met kickstart). Werkt simpel dmv een maak-contact.
E-start: Blok met een elektromotor waarmee op accuspanning de motor kan worden gestart (net als bij een auto). Staat helemaal los van het contactslot, want er zit een aparte knop op de stuurschakelaar voor het starten.
TS wil dus alleen een contactslot op zijn/ haar Tos, waarschijnlijk zodat anderen deze niet kunnen starten met de kickstart. Ik kan me dit wel indenken waarom, want in mijn schooltijd heb ik wel eens in de stalling gestaan omdat iemand zo lollig was om mijn Tos aan te trappen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn