• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Verzekering

plaats hier je vragen/weetjes over het kenteken en de RDW keuring. Ook verzekeringen vragen kunt je hier kwijt
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
6 berichten • Pagina 1 van 1
Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 26 nov 2007 10:14

Ik zet het even hier neer, ik kon mij nergens anders bedenken waar ik een onderwerp kon plaatsen.

Allereerst zal ik even uitleggen waarom ik een nieuw onderwerp open.
Ik woon op een intensief groep, waar jongeren voor een langere tijd kunnen wonen, met 4 16-17 jarige jongens die bijna allemaal een brommer of scooter/certificaat hebben, wij zaten dus gister aan de eettafel te discuseren over de verzekering van je brommer als je een ongeluk hebt gehad.

Maar ik weet dus echt 100% zeker dat als je met een opgevoerde brommer een ongeluk krijgt, dat je dan gewoon geld van de verzekering terugkrijgt, mits je niet te snel hebt gereden, wat ze dus wel kunnen aantonen.

Nu mijn echte vraag:

Als je met een opgevoerde brommer (aerox, runner, tomos, vespa, spartamet) een ongeluk krijgt/veroorzaakt krijg je dan ook de kosten van de schade vergoed door de verzekering?
Want ik heb al op miijn groene papiertje gekeken, en op me kentekenbewijs maar daar stond het dus niet op, en dat papiertje waar de polisvoorwaarden opstaan kon ik ook al niet vinden.

Dus weet iemand hier ook meer van, want dan weet ik tenminste dat ik gelijk heb, en dat zij het fout hebebn :evil:

Ik heb nog even een vraagje, ik heb al naar de RDW opgebeld, maar die konden mijn vraag niet echt normaal beantwoorden, dus zet ik het hier maar even neer:

Op mijn kenteken, waar RDW/GALK, nog iets staat, in het midden van een lang kenteken, en rechts bij een vierkant kenteken, is bij mij bekrast, en is ingedeukt, nu mijn vraag, als ik hiermee wordt aangehouden, kan ik dan bekeurd worden?
Het zijn niet die zwarte/witte letters op het gele/blauwe kenteken.

Alvast bedankt!
Gr Thomazzi
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 26 nov 2007 17:21

als je zelf schuldig bent aan een ongeluk dan zou ik zo snel mogelijk de brommer weer standaard maken. anders heb je kans dat je zelf alle kosten voor de tegenpartij mag betalen.

als je niet schuldig bent aan het ongeluk maakt het opzich niet zoveel uit. jouw verzekeringpartij gaat schuld eisen bij de schuldige. natuurlijk kan de verzekeringspartij van de schuldige komen kijken naar je brommer. Mja dat is meestal duurder dan gewoon het bedrag uitbetalen..

het hangt natuurlijk ook af van de ernst van het delict. als jij onschuldig bent aan het ongeluk maar de schuldige is gestorven. dan ligt de kwestie natuurlijk veel erger. en dan heb je wel kans dat jij kunt fluiten naar je centen.

je moet maar zo denken. de verzekeringspartijen willen zoweinig mogelijk uitkeren.
volgens mij heb je tegenwoordig zelfs nog een 'eigenbijdrage'. B.v. je hebt schade dat je wilt declareren, dan moet je boven de 500 euro schade hebben voordat ze uitbetalen..

bij je kenteken.
op die plaats zit een hologram. wat een kenmerk is dat de plaat echt is en in GAIK (Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten) systeem staat. dat is tegen de diefstal van de plaat (wat niet echt helpt :') )
het ligt aan de agent of hij er een boete voor geeft of niet :') volgens mij weten hun niet eens waar het voor staat.

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 27 nov 2007 14:03

Oké, dan weet ik dat ook weer!
Dan kan deze wat mij betreft wel op slot, of als andere leden hier nog toevoegingen aan hebben zijn ze welkom om dingen te posten.. :D

Poekelen, bedankt!
Gr Thomazzi
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 27 nov 2007 16:53

nog even dit:
je kan je natuurlijk afvragen of een schade expert verstand heeft van brommers..

als je bij een ongeluk politie erbij haalt kunnen hun je brommer wel op de rollerbank zetten. dat kan maar hoeft zeker niet.

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website
  • Citeer

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 27 nov 2007 19:21

maar ik vraag me af of bij een erg ongeluk je brommer nog op de rollerbank kan. volgens mij zouden ze dat dan alleen doen als je brommer nog een beetje heel is. lijkt me sterk als ze dit ding van J1 nog op de rollerbank zetten:

Afbeelding
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 27 nov 2007 20:07

Zolang de motor nog kan draaien en het achterwiel geen slag heeft kan deze gewoon op de rollenbank. Die Tos van J1 kan ondanks die kromme voorvork nog prima gemeten worden. o|O
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
6 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Kenteken/keuring & Verzekeringen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers