• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Dmp 70cc

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 11 dec 2007 14:18

in de zuiger van de 70cc dmp zit een gat, maar moet die aan de boven of onderkant? :)
En hoe precies krijg je de cilinder over de zuiger heen want de zuigerveren steken buiten de zuiger,
Afbeelding
Omhoog


Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 11 dec 2007 14:28

Gat in de zuiger naar boven, dit gat dient ervoor dat er meer brandstof achter de zuiger kan komen. Zuigerveren moet je heel precies indrukken om de cilinder erover te krijgen.
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Gebruikersavatar
YoGHuRT
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:45
Locatie: Leidschendam
  • Citeer

Berichtdoor YoGHuRT » 11 dec 2007 14:35

Zuigerveren moet je heel precies indrukken om de cilinder erover te krijgen.
Klopt :), ik doe dit altijd met een bankschroef, ik zet de cilinder in de bankschroef met de boven kant naar boven natuurlijk, en dan doe ik de zuiger ook met de bovenkant erin en dan druk ik eerst goed de zuigerveren met m'n handen samen daarna duw ik de zuiger naar beneden zodat de veer al een beetje blijft hangen en dan duw ik de zuigerveren nog extra aan met een schrievendraaier totdat de zuiger erin glijd

suc6! :)
Puch R.G.D. HD Kop
49,9 cc > zuiger met gaatje
T.W.V 26-33
Techno uitlaat
15/15 carb. > sproeier 64 > Powerfilter
41 km/h
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 11 dec 2007 14:54

Een beetje olie er tussen helpt ook heel goed.

Het gat in de zuiger dient trouwens als extra spoelpoort.
Namelijk als je zuiger weer naar beneden gaat en dus het mengsel weer naar boven perst, gaat het mengsel door het gat in de zuiger in de inlaat poort van de cilinder, hierin zit nog een extra poortje naar boven en zo komt het mengsel in de verbrandingskamer te recht.
Dus zo heb je een derde spoelpoort.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 11 dec 2007 16:34

me std koppaking is een stuk kleiner o|O en heb er verder geen bijgekregen,
Komt gewoon een bromkop op, maakt dit uit dat de koppaking kleiner is of hoort dit? :S
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 11 dec 2007 17:03

ja, niet mee rijden! Na een tijdje breekt het overhangende randje van de pakking af, en komt dus ergens in je cilinder terecht.
Beter koop je een puch kop pakking. Ik geloof dat je een 44 of 45mm moet hebben. Deze zijn voor puch wel gewoon te koop. Bij een puch pakking moet je waarschijnlijk wel de gaten voor je tabeind opboren dat is bij puch M6.

Of je moet die 50cc pakking pas maken.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 11 dec 2007 17:14

waarom leveren ze die er niet gewoon bij ;( ;( ;(
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 11 dec 2007 17:29

Ik meen me te herinneren dat de standaard koppakking pas schadelijk wordt bij boringen groter dan 45mm... Aangezien Airsal, Eurokit en DMP 44mm zijn zou het dus niet veel uit moeten maken.
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 11 dec 2007 17:37

als een 70cc een boring van 44 mm heeft dan kan er natuurlijk geen *standaard koppaking op wat die hebben een binne diameter van 38 a 39 mm want een *standaard 50cc is 38 mm dus je moet gewoon een puch koppakking kopen of een 70 cc pakking zet voor tomos verkrijg baar bij oa http://www.scoots.nl en als je er een *standaard kop er op zet heb je kans dat je zuiger die kop aan raakt vanwege het maat verschil je kan hem laten uitdraaien of een puch hc kop kopen is veel verstandiger
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 11 dec 2007 20:14

Thx, het is gelukt met die puch pakking ;)
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 11 dec 2007 20:26

als een 70cc een boring van 44 mm heeft dan kan er natuurlijk geen *standaard koppaking op wat die hebben een binne diameter van 38 a 39 mm want een *standaard 50cc is 38 mm dus je moet gewoon een puch koppakking kopen of een 70 cc pakking zet voor tomos verkrijg baar bij oa http://www.scoots.nl en als je er een *standaard kop er op zet heb je kans dat je zuiger die kop aan raakt vanwege het maat verschil je kan hem laten uitdraaien of een puch hc kop kopen is veel verstandiger
Maakt geen reet uit, de zuiger heeft namelijk een puntvorum naar het middenpunt van de zuiger toe, en als de zuiger @ BDP staat is er altijd nog +/- 1mm cilinderwand over. Dus de zuiger raakt de pakking niet direct, en tegen de explosies moet hij wel bestand zijn, daar is hij immers voor gemaakt...

Maargoed, om het plaatje compleet te maken is een passende koppakking natuurlijk altijd wel netjes :)
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 06 jan 2008 21:25

Sorry dat ik hier na een maand nog op terug kom, maar ik was vandaag aan het beunen en ik vergeleek het borgplaatje van het achtertandwiel met een 50cc pakking, dat borgplaatje heeft schrikbarend genoeg een boring van 44 a 45mm en de 4 openingen zijn qua afmetingen en afstand hetzelfde als die van een koppakking... oftewel tomos atw borgplaatje = 70cc koppakking :')
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

DRAGON88
  • Citeer

Berichtdoor DRAGON88 » 06 jan 2008 22:33

Sorry dat ik hier na een maand nog op terug kom, maar ik was vandaag aan het beunen en ik vergeleek het borgplaatje van het achtertandwiel met een 50cc pakking, dat borgplaatje heeft schrikbarend genoeg een boring van 44 a 45mm en de 4 openingen zijn qua afmetingen en afstand hetzelfde als die van een koppakking... oftewel tomos atw borgplaatje = 70cc koppakking :')
ik had er pas oowk naar gekeken maar ik kreeg hem niet over me tapeinden heen was net iets te klein
Omhoog

timmans
Tomos Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:35
Locatie: Boxtel
  • Citeer

Berichtdoor timmans » 19 jan 2008 23:55

als je een 65cc dmp zo in de winkel koopt zitten er dan ook pakkingen, een spruitstuik en een membraam bij??
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 20 jan 2008 00:33

Nee, moet je apart er bij kopen..
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 23 jan 2008 10:56

Weet je dat wel heel zeker?

DMP cilinderkit met pakkingen

Het is eerder regel dan uitzondering dat je cilinderkitjes inclusief pakkingen koopt.
Een spruitstuk en membraaN moet je er wel zelf bij kopen.

Zou wel erg logisch zijn als je een 65cc kit koopt, en er zitten geen pakkingen bij.. je koopt toch ook geen nieuwe auto zonder banden?
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

timmans
Tomos Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:35
Locatie: Boxtel
  • Citeer

Berichtdoor timmans » 28 jan 2008 16:59

ik heb nou die 65cc dmp erop liggen. Maar als ik er een bromkop op doe sluit het niet goed aan en maakt hij geen compressie. Ik heb ook al gekeken met een 70cc puchkoppakking maar dan sluit het nog niet goed aan. Als ik de snorkop erop doe sluit het wel weer goed aan maar ik wil graag die bromkop erop hebben. Past een bromkop gewoon niet of waar ligt dat dan aan?
Omhoog

Gebruikersavatar
Jasper11
Vaste forummer
Berichten: 219
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:16
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor Jasper11 » 28 jan 2008 17:32

hmm vreemd, bij mij past het gewoon met een puch pakking...

Maar om er even op terug te komen, ik moet dus een borgplaat voor het ATW gebruiken als pakking? :lol:
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 28 jan 2008 18:51

Bromkop heeft bij de 4 tapeindgaten een kleine ophoging, en puch 70cc pakking is nogal dun dus dat sluit idd niet goed af. Dus beter vlak je die kop af en gebruik je dan die pakking of gebruik je gewoon de std pakking... :)
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

timmans
Tomos Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:35
Locatie: Boxtel
  • Citeer

Berichtdoor timmans » 28 jan 2008 21:01

ik zie net dat bij mijn bromkop het rondje dat om de verbrandingskamer zit om het af te sluiten veel dunner is dan bij mijn snorkop. Het gaat dan niet om de hoogte maar om de breedte. Ik heb denk ik een foute bromkop. Want op een plaatje van een andere bromkop zie ik dat dit ook gewoon dik is.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.