hoi naar aanleiding van de FaQ dit onderwerp:
Kop vlakken
Met je cilinderkop vlakken wordt je compressie hoger, dit wil niets meer zeggen dat de kamer waar het benzine mengsel wordt verbrandt kleiner wordt. Dus de kracht om je cilinder te verplaatsen wordt groter. Dus je krijgt niet minder CC omdat de verplaatsing van je cilinder gelijk blijft.
In sommige tomosjes zit origineel GEEN koppaking, Dus als je wilt afvlakken wees voorzichtig. Als je dit toch doet gebruik dan een dunne koppakking. Deze kan er altijd nog tussen. (gebruik de koppaking die uit een stuk bestaan en niet met de ring erin.)
Je kan zelf je kop vlakken door je kop te schuren. op een glasplaat. Dus je pakt een glasplaat legt er schuurpapier op liefst waterproof. water te gebruiken om de resten weg te spoelen. Nu ga met je kop eroverheen draaien. Je moet wel zorgen dat de kracht gelijk is dan heb je het beste resultaat. hiervoor moet je wel veel geduld hebben.
Je moet Altijd een koppakking blijven gebruiken, ook moet je voor zorgen dat je bougie niet tegen je zuiger komt of niet te dicht er tegen aankomt want dan kan verkeert aflopen.
Kop afvlakken zorgt voor een betere trekkracht en een leuke gasreactie.
heb ik dus een aantal vragen:
- zonder koppaking rijden is dus beter met std cilinder std kop en niks afgevlakt ofzo..
- heeft ontsteking op brom zetten veel nut als je gewoon een std cilinder met std kop maar std snel uitlaatje hebt?.
-heeft spruitstuk ontgrenzen nut als je gewoon een std cilinder met std kop maar std snel uitlaatje hebt?.
..
bij voorbaat dank.