Dat klopt, want de uitlaatpoort wordt gestuurd door de zuiger (opening). Door die kleine opening wordt de uitstroomsnelheid getempert, waardoor het nieuwe mengsel (flow) verminderd wordt ==> minder vermogen.Als je je cillinder eraf heb gehaalt, dan zie ik
dat de kant waar je uitlaatgassen uitgaan een
heel klein gat zit veel kleiner dan de mond
van mijn uitlaat? hoort dit zo of is
me cilinder dichtgekoolt?
Ter info aan jullie, ik heb de cilinder eraf. Tjonge jonge, wat zat die vast op de onderste 2 tapeinden! Compleet vastgerot dus! Een dag of drie laten "weken" en met houten wiggen op spanning zetten en daarna op het tapeind tikken om de cilinder te laten "schrikken". Heeft me slechts 1 deel van een koelrib gekost, maar de cilinder is nog bruikbaar. Dit weekend maar eens nieuwe tapeinden erin schroeven en de boel weer monteren met een vers zuigertje (met sleuven). Uiteraard wordt eea nu WEL anti-corrosie behandeld om het voorgaande te voorkomen.Ik heb nu een probleem. Ik ben bezig met een A5 blokje te reviseren, maar de cilinder zit vastgeroest op de twee onderste tapeinden. Ik heb al diverse middelen geprobeerd. Kruipolie, overtolllig roest wegbikken, griptangen om de tapeinden eruit te draaien, met wiggen en kunststofhamer tikken, zelfs met het door jullie zogenaamde "magische" WD40. Maar het geeft geen krimp.![]()
Zijn er nog leden die tipshebben om dit los te krijgen? Anders zie ik me genoodzaakt de haakse slijper ter hand te nemen en de cilinder doormidden te breken.
Achter je ontsteking zit ook nog een krukaskeerring, maar ik neem aan dat je bromboer toch allebei heeft vervangen?hallo ik heb et probleem dat m'n brommer ergens vals lucht trekt. heb em al laten fixen bij bromboer. was eerst bij de koppeling de keering kapot. dus heeft ie al m'n olie opgezope. dus koppeling gaar. marre alles gerepareert. nog steeds last van valse lucht. waar nu kijken welke keering kapot zijn.
had al eerst besproken mt de bromboer. hb al heel wat sproeiers geprobeert. zonder sucses. dan zal ik maar is kijken achter de ontsteking of keering kapot is.Achter je ontsteking zit ook nog een krukaskeerring, maar ik neem aan dat je bromboer toch allebei heeft vervangen?hallo ik heb et probleem dat m'n brommer ergens vals lucht trekt. heb em al laten fixen bij bromboer. was eerst bij de koppeling de keering kapot. dus heeft ie al m'n olie opgezope. dus koppeling gaar. marre alles gerepareert. nog steeds last van valse lucht. waar nu kijken welke keering kapot zijn.
Ik denk dat het een kwestie is van afstellen.
Slotje kun je bestellen via internet en bij de bromboer. Weet niet wat ze precies kosten. Een sleutelmaker kan met een afgebroken sleutel niets meer.Hoi, even een klein vraagje.
Nadat mijn 1ste stuurslot sleuteltje afgebroken was. Ben ik mijn 2de sleuteltje kwijt geraakt.
Mijn vraag dus; Waar kan ik een nieuw stuurslot+sleuteltjes kopen.
Een dealer? Internet?
Laat het me aub zsm weten![]()
Stuurslot verwijderen weet ik hoe dat moet.
ps. Kan een sleutel man () (in zo een winkel dus) niet een sleuteltje namaken als hij 3/4 van het sleuteltje heeft?
Zou hij dan niet kunnen zien hoe dat de rest moest? Of dmv een andere manier?
Groeten.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 7 gasten