Als je ontsteking het niet is, kijk dan maar eens naar je zuigerveren. Grote kans dat 1 van de twee vast zit (koolaanslag). Heb laatst ook een cilinder losgetrokken omdat de motor niet wou draaien. Bleken allebei de zuigerveren vast in hun groef te zitten.heej ff een vraagje aan de mensen die veel vertand hebben van een tomos! ik heb een paar maanden een 70cc Airsal ik alles netjes ingereden enzoo reed toen egt super een paar maanden maar ineens van de week hoor ik een knal uit mun uitlaat en hij liep gelijk bedondert. denk dat zun top nu amper 40 is en dan heb ik bijna geen kracht als er wind staat wat kan dat probleem zijn??? gr maurice
Een voorvork van een standaard Tomos heeft geen keerringen, omdat er geen olie inzit. Waarschijnlijk is het afwateringsgat aan de onderzijde verstopt geraakt, waardoor bij elke keer dat de poot inveert het mengsel van vet en water/ roest uit de poot wordt geperst.Je kan een doek om de poot wikkelen zoals een harmonicarubber bij de oude tomosjes..
maar je zult toch vroeg of laat die keerring moeten vervangen!
niemand een ideeik heb een vraagje en dat is,
dat als ik optrek en ik geef te snelgas of ik als ik hem op toeren heb laat het gas los en ik geef weer gas dat ide helemaal terug valt
zou dit een te grote sproeier kunnen zijn ik heb nu 60
grt john
Sommige nieuwe types Tomossen hebben wel een oliegedempte voorvork..Een voorvork van een standaard Tomos heeft geen keerringen, omdat er geen olie inzit. Waarschijnlijk is het afwateringsgat aan de onderzijde verstopt geraakt, waardoor bij elke keer dat de poot inveert het mengsel van vet en water/ roest uit de poot wordt geperst.
Naar mijn weten hebben alle "gewone" damesuitvoeringen van Tomos een vork met springveren en vet. Die harmonicarubbers geven de Tos een wat "stoerdere" uitstraling. Misschien dat er wat "Handige Harry's" zijn die zo'n oliegedempte voorvork op hun eigen Tosje hebben gezet. Maar het is niet satndaard.Sommige nieuwe types Tomossen hebben wel een oliegedempte voorvork..
Er zijn nieuwe typen tomos standard met oliegedempte voorvorkNaar mijn weten hebben alle "gewone" damesuitvoeringen van Tomos een vork met springveren en vet. Die harmonicarubbers geven de Tos een wat "stoerdere" uitstraling. Misschien dat er wat "Handige Harry's" zijn die zo'n oliegedempte voorvork op hun eigen Tosje hebben gezet. Maar het is niet satndaard.Sommige nieuwe types Tomossen hebben wel een oliegedempte voorvork..
Zoals op de site van Tomos Nederland te zien is hebben de laatste "specials" (onderaan de modellen pagina) een oliegedempte vork.
kom op jongens.. mischien zit ik goed met de sproeier maar ikw eet het niet ff wat hulp nodigniemand een ideeik heb een vraagje en dat is,
dat als ik optrek en ik geef te snelgas of ik als ik hem op toeren heb laat het gas los en ik geef weer gas dat ide helemaal terug valt
zou dit een te grote sproeier kunnen zijn ik heb nu 60
grt john
jahh hoe kan je dat zien.. kweet van de kleuren maar ik zie helemaal geen kleuren moet je gwoon naar het puntje kijken ofso dat gebogen is..
en is het zowieso zeker weten de sproeier
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten