Wie heeft ervaring met het opboren van zijn 14/9 carburateur ?
Wat voor sproeier moet er dan in ?
Wie heeft die ervaring.
het kan, maar moet je niet doen. je molt dan de venturi, (luchtstroom)Ja een goede vraag
Heb er zelf ook aan zitten denken om dat te proberen
Maar of het ook kan ?
ik heb nog niets ervan gehoord
Weet wel dat dat koperen staafje waar de sproeier inzit
Behoorlijk in de weg zit om die stunt uit te halen
Maar een nieuwe carb a 50 euro is de gok wel waard toch?
ja ik heb een fietseteller die goed is afgestelt. met 26-22, kale koppelingen en lichte overtoeren reed ik 80, en trok met wheelies wegO.a Hellracer_89
Ik lees in je onderschrift dat je Tomosje ± 90 moet lopen.
Heb je een elektronische teller ? Die precies aangeeft.
Want ik vind zo`n snelheid wel erg hoog. Dan moet dat ding aan alle kanten rammelen en trillen. (dat begint al bij mij als ie 37\38 loopt)
En: Als je in mijn tijd (40Jr terug) met onze Kreidlers, Zundaps, Royal Nords 90 haalde, was je een topper.
Welke tandwielen gebruik je ? Hoe lang duurt dat voor je die snelheid hebt ? Waar test je dat ? (Wij langs `t vliegveld Zestienhoven)
Wat is je bandenspanning. Heb je ook wat aan je vering gedaan ?
En: "ik weet het, ik ben (voor jullie) oud" Maar als je met zo`n snelheid rijdt, dan ben je verloren als je met die kleine remmetjes moet remmen.
P.s. Ik heb de elektronische (fiets) teller zo goed als voor elkaar.
( komt alvast een publicatie )
Idd ik zou gewoon liever een nieuwe groter carb kopen dan opboren.het kan, maar moet je niet doen. je molt dan de venturi, (luchtstroom)Ja een goede vraag
Heb er zelf ook aan zitten denken om dat te proberen
Maar of het ook kan ?
ik heb nog niets ervan gehoord
Weet wel dat dat koperen staafje waar de sproeier inzit
Behoorlijk in de weg zit om die stunt uit te halen
Maar een nieuwe carb a 50 euro is de gok wel waard toch?
en dan is ie niet meer af te stellen.
Beter koop je dan een grotere carb.
het kan wel met een kolomboor, mij is het gelukt om hem 14/14 te maken. pas wel op dat je niet te diep boort.
Dan moet je zorgen dat je een tomos frame het met plastic zijkappen. Ik had dit probleem ook. En de plaatsing van de carb is idd erg kut.hoi ik heb vandaag de sprong gewaagd om mijn carb 12 /14 op te boren
Ik heb met een klein boortje eigenlijk wat zitten freezen![]()
De carb is nu wat ovaal geworden![]()
Daarna nog wat gevijld
Heb alleen iets stoms gedaan denk ik![]()
![]()
Achter de luchtingang van de carb zit een soort ....periskoopje lijkt het wel
Ik dacht dat dat te verdraaien was,MOOI NIET ,DUS AFBLIJVEN![]()
Er zit een heel klein gaatje in en het zal wel voor de luchttoevoer zorgen denk ik![]()
Bij mij is ie nu dus afgebroken![]()
Daarom de grote letters voor degene die dit ook willen gaan doen
Het was toch een carb die ik nog liggen had
Ik kwam er toen pas achter dat het spruitstukje wat naar het membraam loopt ook maar 12 mm was![]()
Tja van geen wonder dat ie niet wil vliegen als ie zo klein Is dus die was makkelijk te vijlen
Heb de carb erop gedaan![]()
Ik heb een hekel aan tomos dat je er zo moelijk erbij kan (zit onder frame)![]()
Zat een sproeier van 58 in
Maar hij loopt niet lekker ,is niet stationair af te stellen ,wil wel opstijgen want doordat ie harder draaide ,moest ik echt de rem inknijpen anders was ie weg![]()
Maar het rijden viel tegen ,blijf de zelfde snelheid als voorheen houden![]()
Dus of het nu aan die periscoop ligt of sproeier of wat dan ook ik weet het niet![]()
Maar voor mij houd het expiriment op![]()
Als de carb nu aan de zijkant zou zitten dan is het nog wel te doen om te sleutelen ,maar ik ben het gescharrel onder dat frame nu echt beu
heb de org carb er weer op en heb het idee dat ie wel beter trok![]()
Denk dat dat uitvijlen van het spruitstuk toch iets opleverde![]()
Maar als ik goed keek![]()
meet ik met de schuifmaat ,aan de zijde waar de gasschuif zit 14 mm(dus de kant die naar het spruitstuk ga)
Wat heeft dat dan voor nut als het spruitstuk zelf maar 12 mm is ?
dit vind ik niet echt logisch
Graag de gouden tip hierover
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten