Dan heb je echt wat fout gedaan.Ik ging me squish meten zoals in de FAQ stond. maar nu blijkt dat me tin(2mm) helemaal niet geplet word?? en heb wel gewoon voet en koppaking inzitten.
Kun je ze niet gewoon naast elkaar leggen en kijken welke langer is? Want ik heb verder nog nooit verschillen gezien tussen die veren. Hoe korter de veer hoe strakker hij zit.Ik wil een zo strak mogelijke veer hebben voor mijn 2e versnelling.
Nu zie ik dat er toch 2 verschillende sterktes zijn.
Welke is strakker?
Voor de 1e versnelling of 2e?
Dit is voor een Tomos a35 brom
Je kan proberen je lager iets te verwarmen met een kleine brander (bijv. om te solderen) en hem dan ervanaf te trekken met een lagertrekker. Het probleem bijft echter terugkomen, want dit lager hoort normaal in de zitting te blijven zitten van het carterdeksel.hey,
ik heb een raar probleemje met die kogellager bij koppeling (voor moer)
het probleem is dat de kogellager er niet af wil.. zuigerstop zit erin en ik heb het geprobeerd met een platteschroevendraaier ervan achter eraf te halen maar dat lukt ook niet.. ik dacht dat het heel makkelijk zou gaan of zie ik nog iets over et hoofd?
bij je voor spatbord hoef je met 2.5 alleen maar je stabilisator vinnen aan te passen. en verder kan je gewoon 2.75 achter doen met hogere veren. 340mm moet makkelijk lukken!Hier heb je me zeker mee kunnen helpen!
ik zal er nog even over nadenken wat ik ga doen, 2.50 of 2.75 achter![]()
Maar 2.50 gaat zeker voor, en kan je anders uitleggen wat je aan je voorkant hebt moeten aanpassen, of heb je je spatbord gewoon een beetje naar buiten gebogen?![]()
Gewoon heel goed je achterwiel centreren met 2.75
en idd verhogenveer van 320mm moet wel lukken toch?
Je zult wel ff een paar dagen geduld moeten hebben, maar dan weet ik bijna zeker dat je je antwoord hebt.Das een goed plan, ik ga gelijk een mailtje sturen.
Hier heb je me zeker mee kunnen helpen!
ik zal er nog even over nadenken wat ik ga doen, 2.50 of 2.75 achter![]()
Maar 2.50 gaat zeker voor, en kan je anders uitleggen wat je aan je voorkant hebt moeten aanpassen, of heb je je spatbord gewoon een beetje naar buiten gebogen?![]()
Gewoon heel goed je achterwiel centreren met 2.75
en idd verhogenveer van 320mm moet wel lukken toch?
Je zult wel ff een paar dagen geduld moeten hebben, maar dan weet ik bijna zeker dat je je antwoord hebt.Das een goed plan, ik ga gelijk een mailtje sturen.
van mij had deze tomos de verkiezing mogen winnen op originaliteit,
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten