Dit is waarschijnlijk gewoon het probleem. Doe er nieuwe koppelingsveren op en kijk verder.als je een 2e hands blokje hebt gehaald kan het goed zijn dat de koppelingsveren ingekort zijn. Hierdoor grijpt de 2 de versnelling te laat aan en maakt hij even overtoeren als hij schakelt en schiet daarna verder.
Je hebt gelijk, het maakt niets uit of je nu een 1 of 2-speed vertanding hebt in je blok. Zoals je zelf al aangaf heb je alles overgezet (incl. het middentandwiel) en dan zou het gewoon moeten werken. Ik kan echt niet meer bedenken dan wat ik je al aangedragen heb.Atw 24.
Jah ik wilde die 1-speed ook graag behouden maar het achterwiel draaide niet naar achter en sloeg af als het wiel niet draaide en heel gezeik, en met die 2-speed deed alles het weer normaal behalfe die overtoeren
Maar wat zou het prob moeten zijn dan dat ik er een 2-speed in heb gezet ?
Volgens mij is het hele blok nu precies gelijk aan een 2-speed.
Ja heb een 65ccje zou eventueel atw 22 kunnen proberen. Omdat ik paar pag. terug lees dat je ook 65cc hebt?
Je hebt gelijk, het maakt niets uit of je nu een 1 of 2-speed vertanding hebt in je blok. Zoals je zelf al aangaf heb je alles overgezet (incl. het middentandwiel) en dan zou het gewoon moeten werken. Ik kan echt niet meer bedenken dan wat ik je al aangedragen heb.
Ik blijf zitten met de vraagtekenveer, omdat deze juist de oorzaak is van dit soort symptomen. Kun je eens een foto maken hoe dat jij je veer erop hebt gezet (of fotoserie?) en hoe dat ie uiteindelijk op de tussenas zit gemonteert.
Kan ook zijn dat de veer slap is geworden. Klinkt misschien stom, maar ik heb t al een keertje meegemaakt totdat een bromboer mij erop attend maakte. Sindsdien let ik erop.
Over toeren betekent te groot atw. Wat ik al zei probeer nou een kleiner atw -----> 22Maar ik vind het alleen zo raar waarom hij zoveel overtoeren en alles maakt...
er is een groot verschil tussen overtoeren bij het schakelen en overtoeren op top. Om overtoeren op top te voorkomen moet je een kleiner atw nemen ja. Maar als je een groter achtertandwiel pakt heeft hij meer kracht bij het optrekken en zal hij dus iiiets eerder overschakelen maar dat zal niet veel schelen.Over toeren betekent te groot atw. Wat ik al zei probeer nou een kleiner atw -----> 22Maar ik vind het alleen zo raar waarom hij zoveel overtoeren en alles maakt...
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten