Ik heb ff wat zitten tekenen in photoshop:
Uitleg:
No1:
De lucht word hier via gaten door de buitense buis gezogen. Via luchtfiltergaas komt de lucht in de binnenste buis. Zo gaat het door naar het gaasfilter en de carb in. Het idee hierachtetr is dat de instromende lucht weinig weerstand ondervind van de gaten en het filtergaas, zodat er geen prestatie verlies optreed. Maar de geluidsgolven wel zo gehinderd worden dat hij niet zoveel lawaai maakt. Dit was overigens Floeis ontwerp.
No2:
Dit heb ik afgekeken van een uitlaatdemper. De lucht moet via een demper kamer en 2 buizen naar het gaasfilter de carburateur in. Omdat de buizen een groot genoege diameter hebben zal de carburateur wel genoeg aan kunnen zuigen, maar de geluidsgolven die er weer uitkomen zullen voornamelijk in de eerste twee kamers blijven, waardoor je een gedempt, zwaar geluid krijgt.
No3.
Dit was een simpelere versie van No2. De lucht komt via een buis in het luchtfilter huis. Deze staat onder een hoek zodat regenwater er uit blijft. Hier hoop ik dan ook weer dat geluids golven voornamelijk in het huis blijven en niet zoveel naar buiten komen. (ofzoiets

)
Zelf heb ik het meeste vertrouwen in ding 2. Maar ik moet hem nog maa es maken om dit te testen... Ze worden gemaakt van gewoon pvc met een bochtje zodat het wat van het frame afstaat, anders past het namelijk niet.