• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Algemeen: Kleine vragen topic.

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2355 berichten
  • Pagina 92 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • …
  • 118
  • Volgende
Gebruikersavatar
Givano
Vaste forummer
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2008 00:09
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor Givano » 18 apr 2008 01:06

zelf ff een vraagje... ik heb vandaag me eigen snor tomosje , op bromstand gezet en spruitstuk ontgrenst , nu stottert hij op ze top omdat die natuurlijk harder gaat nu. dus sproeier veranderen er zit nu 52 in. maar ik weet niet welke ik moet nemen.. 56 of hoger??
Omhoog


Gebruikersavatar
tomos4ever
Tomos Supporter
Berichten: 845
Lid geworden op: 25 mar 2007 19:46
Locatie: Blokker(Noord-Holland)
Contacteer:
Contacteer tomos4ever
Website

Berichtdoor tomos4ever » 18 apr 2008 05:57

bewoon blijven testen met verschillende sproeiers, 56 of hoger anders ff kijken.
http://www.micrafanclub.com
Driving a Nissan March Super S

Snor raggertje boekt hem met 70 voorbij
van mij had deze tomos de verkiezing mogen winnen op originaliteit,
Omhoog

Wappie
Tomosforummer
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 jun 2007 22:08
Locatie: Hendrik ido Ambacht

Berichtdoor Wappie » 18 apr 2008 18:23

blokje in elkaaaar gezet , dus ging deo spuiten om te kijken of hij valse lucht zou trekken alleeen als ik bij de carb spuit(+- 3sec lang) dan verlaagt het toerental en valt de Toss uit maar het is een nieuwe carb(15/15) duss hoe ken dat dan.. :shock:
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 18 apr 2008 18:28

Waarschijnlijk heb je je stationair schroef nog niet afgesteld. Ook omdat je zegt dat hij na 3sec uitvalt. Als je met deo spuit en stel dat je valse lucht heb, moet toerental iets stijgen :P.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Wappie
Tomosforummer
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 jun 2007 22:08
Locatie: Hendrik ido Ambacht

Berichtdoor Wappie » 18 apr 2008 18:30

Waarschijnlijk heb je je stationair schroef nog niet afgesteld. Ook omdat je zegt dat hij na 3sec uitvalt. Als je met deo spuit en stel dat je valse lucht heb, moet toerental iets stijgen :P.
stationair schroef is afgesteld want hij blijft gewoon lopen , alleen als ik met die deo paar sec spuit bij carb dan valt ie uit
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 19 apr 2008 11:36

Spuit je het niet bij de luchtinlaat, want daarmee verstoor je het luchtgehalte. Je moet spuiten bij aansluitingen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Wappie
Tomosforummer
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 jun 2007 22:08
Locatie: Hendrik ido Ambacht

Berichtdoor Wappie » 19 apr 2008 15:10

Spuit je het niet bij de luchtinlaat, want daarmee verstoor je het luchtgehalte. Je moet spuiten bij aansluitingen.
Oke :) , dus als me toerental omhoog gaat dan betekent het valse lucht? verlies je ook topsnelheid dan als je valse lucht trekt? :roll:
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn

Berichtdoor Thomazzi » 19 apr 2008 15:12

Ja, dat lijkt me meer dan logisch, je rijdt er niet ineens 10km harder door ofzo :P
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 20 apr 2008 12:35

Jongens, ik heb na bijna een half jaar dus mn tomos aan de praat, nu valt me op dat als hij koud is enorm lang doortrekt in de eerste versnelling, echter als hij warm is dan schakelt hij veel vroeger over naar zijn 2, waardoor ik dus een hoop vermogen verlies. Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met de koppelingsveer van de koppeling van de tweede versnelling, mijn vraag was of jullie hier hetzelfde over denken?
Joost
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

J1
Tomos Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 sep 2006 14:41
Locatie: Arnhem

Berichtdoor J1 » 20 apr 2008 12:59

ik heb hetzelfde ja, als ik s'ochtends wegrijd hier bij m'n huis trekt ie wel tot de 25/30 door in de 1, geen idee hoe het komt maar et is wel chill :)
Afbeelding
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 20 apr 2008 13:09

Iki denk er net zo over Ixil. Waarom het zo is: Al sla je me dood.

Het zoiu natuurlijk te maken kunnen hebben met het opwaremen van de veer. Als hij warmer wordt dat ie wat uitzet en wat soepeler word?
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn

Berichtdoor Thomazzi » 20 apr 2008 13:11

Dit is altijd al zo geweest bij Tomos, als je je brommer wilt gebruiken moet je hem eerst even een paar minuten warm laten draaien (stationair dus) voordat je weg kan rijden.
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Lex-NL
Tomosforummer
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 sep 2007 17:51
Locatie: leiden

Berichtdoor Lex-NL » 21 apr 2008 00:48

yoo gasten,
ik weet dat deze vraag al vaker is langsgekome, maar toch stel ik hem ff snel.
ik heb nu standaard snor achtertandwiel(heb zelf snor) wil moge ochtend even een ander tandwiel kopen.
moet ik dan gewoon 1 maatje kleiner of 2 maatjes kleiner neme? en wat is 1 maatje kleiner zeg maar :roll:
is dat dan van 33 naar 31?
bedankt!
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn

Berichtdoor Thomazzi » 21 apr 2008 13:44

yoo gasten,
ik weet dat deze vraag al vaker is langsgekome, maar toch stel ik hem ff snel.
ik heb nu standaard snor achtertandwiel(heb zelf snor) wil moge ochtend even een ander tandwiel kopen.
moet ik dan gewoon 1 maatje kleiner of 2 maatjes kleiner neme? en wat is 1 maatje kleiner zeg maar :roll:
is dat dan van 33 naar 31?
bedankt!
Ja, de achtertandwiel verhoudingen zijn:
33, 31, 28, 26, 24, 22
Ik dacht dat je moest rekenen met kilometers, met meer of minder tandjes per tandwiel, dus als je nu tandwiel 33 hebt en naar 31 gaat zal je brommer 2km harder gaan. (ik weet ook niet alles.. :mrgreen: )

_________________________________________________________________________________________________

Ook even een vraag vanaf mijn kant:
Maakt het uit als je een caberateur afspoelt onder de kraan? :')
Ik wou hem graag gaan schoonmaken, en dit was de enigste makkelijkste oplossing die ik kon vinden. :P
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

J1
Tomos Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 sep 2006 14:41
Locatie: Arnhem

Berichtdoor J1 » 22 apr 2008 10:45

_________________________________________________________________________________________________

Ook even een vraag vanaf mijn kant:
Maakt het uit als je een caberateur afspoelt onder de kraan? :')
Ik wou hem graag gaan schoonmaken, en dit was de enigste makkelijkste oplossing die ik kon vinden. :P
ik weet niet of dat handig is, lijkt me beter om hem gewoon even in een bakje met benzine te laten trekken, of eerst onder de kraan een dan in de benzine ofzo, ik denk dat een carb water niet zo leuk vind.
Afbeelding
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 22 apr 2008 13:35

Het kan gewoon hoor, alleen moet je hem indd goed schoonmaken met benzine of spiritus. Spiritus meng tals het goed is met water dus dat zou nog beter zijn.

Wil je gewoon je carb ff schoonmaken dan leg je hem gewoo in een bak met benzine, werkt hardstikke goed.
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 22 apr 2008 13:47

Stop hem dan meteen in de vaatwasser, of met compressor en luchtpistool. Werkt ook prima :)
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

J1
Tomos Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 sep 2006 14:41
Locatie: Arnhem

Berichtdoor J1 » 22 apr 2008 19:50

heuy ik zit met een probleem,
ik heb net m'n polini 65cc erop gezet, nu rijd hij maar 35(als het niet zachter is) en als ik meer gas geef verzuipt hij, mijn setup is:
65cc polini
17.5mm YSN(imitatie dell'orto)
20mm spruitstuk
power 1 powerfilter
omgelaste hebo,
ik dacht zelf dat het wel eens zou kunnen liggen aan dat de carb ook een vacuum-,olie- en koelvloeistofaansluitingen heeft, ik wil deze dicht maken maar ik zou niet weten welke aansluiting waarvan is:
Afbeelding
ik rijd nu namelijk met een sproeiertje 70, dit lijkt me toch behoorlijk weinig voor deze setup, heb er ook al 66 in gegooid maar toen reed ie al helemaal niet goed meer.
toch is de bougie wel helemaal zwart en vet :S
kan dit komen doordat ik de aansluitingen niet dicht heb gemaakt?
deze carb is trouwens een imitatie van de Dell'orto PHBN 17,5mm LS, als iemand hier een schema van zou kunnen vinden/hebben ofzo zou mooi zijn 8)
Afbeelding
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 22 apr 2008 20:01

Vaccuum en olie moet je 100% zeker dicht maken, anders trek je daar valse lucht. De koeling hoef je niet te doen want dat is een afgesloten cirquit. Als je dit gedaan hebt maar ff opnieuw afstellen.
Omhoog

J1
Tomos Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 sep 2006 14:41
Locatie: Arnhem

Berichtdoor J1 » 22 apr 2008 20:04

oke dankje :D
zeker ook geen idee welke aansluiting waarvan is? :|
Afbeelding
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
2355 berichten
  • Pagina 92 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • …
  • 118
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.