Berichtdoor shadowranger » 22 apr 2008 22:23
Je hebt een zuigergestuurde cilinder, in ons forum een ei-cilinder genoemd. De enige begrenzer die ik kan bedenken voor jouw type snorfiets is dat het spruitstuk kleiner in diameter geboord is (dus geen aparte bus in het spruitstuk. Je kan daarvoor een 12 mm spruitstuk kopen, maar ik denk dat je daar niet veel mee opschiet, aangezien de inlaat van de cilinder ook 9 mm is. Misschien kan je overwegen een vierkante cilinder aan te schaffen (2e hands) met recht 12 mm spruitstuk, ook wel een membraangestuurde cilinder genoemd. Deze zijn iets krachtiger dan je eigen blokje en passen ook op jouw blok.
Indien je iets meer te besteden hebt kun je een compleet 2e hands blokje kopen met vierkante cilinder, deze zijn op de diverse verkoopsites wel te vinden, afhankelijk van staat van onderhoud tussen 50 en 75 euro. Let er wel op dat er typen zijn met elektronische ontsteking en puntenontsteking. In het eerste geval zul je ook de bobine moeten vervangen, want dit is een electronicbox, je eigen puntenbobine is onbruikbaar hiervoor. Soms kun je van je eigen blok de ontsteking overbouwen, maar vergt wel iets meer sleutelwerk.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn