Koop een D.I.D. ketting en kijk of je achterwiel recht zit, heeft je schommelas speling?, en kijk of je ketting in één lijn loopt met je voortandwiel, gewoon een paar meter achter je brom zitten en kijk langs je wiel, ketting, hoor je de ketting kraken als je met de brom loopt, dan staat de ketting te strak, slijten je tandwielen scheef af, staat je wiel scheef, je kan je wiel stellen met de kettingspanners en met de bout waar hij mee vast zit, draai je links los, kan je rechts vaster draaien en schuift je wiel op, andersom ook, neem een schuifmaat, zet die op het randje van je frame, onderkant van je achterbrug daar zit een klein randje, schuif je schuifmaat met het deel aan de achterkant naar je wiel, aan de andere kant doe je hetzelfde en zie je of er veel verschil inzit, een milimeter of twee maakt niet zoveel uit, meer merk je aan kettingslijtage.Nette faq, dit kunnen we erg goed gebruiken op dit forum.bedankt dus.
Ik zit nog met 1 vraag over de ketting. Bij Tomos is het een algemeen probleem dat je ketting één keer in de 2 weken moet spannen.
Tenminste de fietsenmaker heeft mij dit verteld toen ik verbaasd stond te kijken bij een gebroken ketting. Hij kon mij niet vertellen waardoor dit kwam, misschien weten jullie het antwoord op dit probleem.
Groeten Milan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten