Ik laat maar weer eens wat van mij horen dacht ik.
Heb van de week 2 pakketjes binnengehad, namelijk een van Joos92 en een van Sjef!
In die van joos trof ik een 16mm carb ( kabelchoke alleen het choke gedeelte mist, dit was bij mij bekend natuurlijk! )
een uitgeboord spruitje en een membraanpie extra ( 1 kleppert. ). Ook de 2e koppeling die ik nog van hem tegoed had ( met die extra sterke voering ) zat erin! Ditkeer zeer goed afgewerkt Joos mijn complimenten
In het pakketje van jeffrey trof ik nieuwe ontsteking aan, aangezien mijn eigen ontsteking kapotgeslagen was door de gebroken ketting.. Mn spoelen waren wel nog goed.
Nu zou ik dus eigenlijk zaterdag mn nieuwe ketting ( regina gold ) en tandwielen ophalen( ori kwaliteit niet die DMP prut ).
Ik denk laat ik maar ff bellen naar die zaak of het binnen is, voordat ik voor niets naar arnhem ben gegaan om het op te halen en het ligt er niet. Dit was ook het geval, dinsdag was het binnen riepen zie.
Oke, prima dacht ik. Ik dinsdag bellen. weer niet binnen, woensdag na 14.00 was het echt binnen werd er weer geroepen.
Ik woensdag bellen om 16.00, Wéér niet binnen! Ik dus een beetje boos geworden over de telefoon. zegt die vent:
'' Ik ga nu mijn collega bellen zodat hij de spullen direct in de bus legt en dan heeft hij ze morgen zowieso mee. 11.00 kan je het ophalen.
Ik kom daar donderdag om 11.30 en ik zag het al aankomen he, zegt ie ja sorry ik heb vanochtend de bus laten staan en ben maar met mijn eigen auto gegaan want anders moest ik krabben

.
En die teringlijers gaan 4 januari pas open. Heb meteen maar gezegt dat ze die ketting en tandwielen in hun reet kunnen steken en ik niet meer bij hun terug kom. Hou niet van mensen die hun afspraken niet na komen.
ff bij een ander scooterzaakje een ketting gehaald en van een vrij ( DUUR ) onbekend merk. Hij zij dat hij er met 80cc zundappjes op gereden heeft en het echt nauwelijks uitrekte en sleet ook bijna niet. Kostte me 18.80 voor 114 schakels.
Het merk is Wippermann Extra heavy duty, duitse kwaliteit. Ik zal jullie laten weten hoe deze ketting zich houdt en als het zich beter houdt als de regina gold zal ik hem jullie ook aanbevelen.
Tandwielen waren helaas niet op voorraad, alleen DMP prut. Bij deze scooterzaak raadden ze me die tandwielen ook af op een bromversie en al helemaal op een 65cc-er. 31 januari gaan ze nog ff open tot 12.20 uur en dan haal ik nog ff gauw die tandwielen op en dan rijden maar. Tenminste...
Even verder over de ontsteking:
Vliegwieltje en spoeltjes vervangen dus. Starten lopen. mooi dacht ik
ikgeef een beetje gas
valt de ontsteking onregelmatig gewoon compleet weg. Dus óf mn bougie is naar de klote, of de spoel is gewoon niet helemaal goed, Van 't weekend fftjes mn eigen spoelen ( die nog wel goed zijn ) ff erop knallen en kijken of het dan wel goed werkt ( en ja de ontsteking staat precies goed, niets aan veranderd aan hoe die eerst stond. ) Zo niet, dan moet er dus een andere bougie in. en die kan ik ook pas 31 januari halen bij de bromboer.
Maarja het komt allemaal wel weer goed. En dan zal ik ook meteen als hij rijdt ff een filmpje maken van de trekveren koppeling.