• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 29 mar 2016 13:05

Ik denk dat ik dan maar de keerring daar ga vervangen inderdaad... ben bang dat er niks anders op zit
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 29 mar 2016 22:07

nieuwe carburateur via MP aangeschaft. Wat is het beste om hem in te laten weken om hem echt 100% schoon te krijgen?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 29 mar 2016 22:17

Nix vrees ik. Ook niet echt nodig doorgaans tenzij die heel lang heeft stilgestaan. Wat wel schijn te helpen is een ultrasoonbad.

Wat ik doe:

1. carb helemaal uit elkaar
2. filtertje schoon maken
3. Met bus remreiniger (of carb cleaner) alle doorgangen doorspuiten en testen of ze doen wat ze moeten doen (dus bijv. gaatje sproeierbuis dichthouden, spuiten waar de sproeier zit, dan moet er een mooie nevel uit het stationair gaatje komen. In gaatje aan de achterzijde etc etc.
4. vlotternaald bekijken, rubbertje goed? Zo ja met dremel en wattenstaafje en iets van polijstmiddel de zijkantjes van de naald polijsten en de binnekant waar die in loopt in de carb ook.
5. stangetje waar de vlotter aanhang polijst ik ook even.
6. klaar.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 29 mar 2016 22:44

Ik spuit ze alleen schoon met de compressor en remmenreiniger, is meestal genoeg.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 29 mar 2016 23:39

Ik denk dan dat ik hem laat weken in een badje remreiniger en dan na een nachtje even doorblazen.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Andy01
Tomosforummer
Berichten: 75
Lid geworden op: 02 nov 2015 08:11
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 30 mar 2016 10:55

In de wiki staat een uitgebreid stappenplan dat heb je denk ik al gezien anders hier nog eens. Ik zou gaan voor de keuze van ief of fireface ;-)

http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Car ... r_reinigen
Tomos Revival 2005 Snor
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 02 apr 2016 17:47

De nieuwe carburateur binnen gekregen dus ging ze even vergelijken om te kijken waar het aan zou kunnen liggen. En wat bleek nou; bij de oudere carburateur is het stationair gaatje opgeboord. Geen wonder dat hij altijd veel te rijk stond onderin. Dus ik dacht ik zet de nieuwe carburateur er op met gewoon dezelfde maat sproeier. Maar nee hoor, sproeier 50 (Waar hij goed mee liep op de oude carburateur) is veel te klein. Hij wilde alleen rijden op choke. Zelfs sproeier 52 was nog te klein.(Afslaan bij volgas) Redelijk frappant aangezien ik gewoon hetzelfde luchtfilter gebruik en de carburateur dezelfde maat heeft...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 apr 2016 18:26

En ik maar vragen of ie met de 12 hetzelfde deed :)

Beter toch, 50 was niet bepaald groot voor je setup, eerst maar is zien wat ie wel wil hebben en hopelijk betekent dit dat je keering iig nog goed is, vanwaar het verschil... vlotter (naald)?

Blijkbaar had iemand er al is eerder problemen mee of was dat uitboren 'schoonmaken' who knows.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 02 apr 2016 19:04

Zo ver als ik me goed kon herinneren was dat ook het geval met de 12...

In ieder geval reageert hij nu op gas zoals ik gewend ben van andere tomosjes waar ik op gereden heb. Morgen Het slangetje in het luchtfilter terug zetten en kijken wat voor sproeier hij dan wil hebben. Dat hij langzamer gaat is voor mij dan alleen maar mooi mee genomen.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Tomossiee
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2016 14:37
  • Citeer

Berichtdoor Tomossiee » 15 apr 2016 12:12

Als je wilt dat je een snellere gas reactie heb, kun je ook een powerbox gebruiken. Je trekt dan niet sneller. Maar het bespaart wel brandstof. Je moet hem volgens mij monteren aan je spruitstuk. Maar niet aan alle spuitstukken. moet je maar even kijken of je een schroefdraad in je spruitstuk hebt aan de boven kant.
Omhoog

Tomos_power
Tomosforummer
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 jan 2015 08:50
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_power » 15 apr 2016 14:30

Hallo,

Ik heb het topic een beetje doorgelezen, en er veranderd per week nogal wat aan haha.
Nu is mijn vraag; Wat is je setup op dit moment?
En dan bedoel ik ook echt alles.
Cilinder, kop, zuiger, carb, sproeier, luchtfilter, ontsteking, uitlaat, twv, spruitstuk.

Misschien kan ik je met je probleem helpen, maar probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, anders blijft het voor mij ook raden.

Mvg

Karst
Tomos opknap project (bezig)
Derbi Senda SM X-treme 2005, orange edition (verkocht)
Tomos a35 2005 (verkocht)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 15 apr 2016 21:43

Hee Karst,
Zoals je hier op de laatste pagina leest is het opgelost. Het lag aan het feit dat het stationair gaatje opgeboord was door de vorige eigenaar en dus altijd veel te rijk stond onderin.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Tomos_power
Tomosforummer
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 jan 2015 08:50
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_power » 15 apr 2016 21:48

Super, heb ik waarschijnlijk even verkeerd gelezen haha.

Karst
Tomos opknap project (bezig)
Derbi Senda SM X-treme 2005, orange edition (verkocht)
Tomos a35 2005 (verkocht)
Omhoog

TimmyTim
Tomosforummer
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mar 2016 15:46
  • Citeer

Berichtdoor TimmyTim » 26 aug 2016 20:33

Ik heb precies hetzelfde probleem na het monteren van een HD kop... dat was mijn enige aanpassing en nu loopt hij voor geen meter.. ik snap er echt niets meer van :(
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 27 aug 2016 12:05

Als je echt alleen aan de Cilinderkop hebt gezeten moet het haast wel valse lucht zijn.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

JoeyHof
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2018 12:01
  • Citeer

Berichtdoor JoeyHof » 07 jun 2018 12:12

Yoo ik heb precies hetzelfde met me tomos a35 snor. Als ik stil sta valt ie uit en me gasreactie vanuit stilstand is heel slecht.... gasreactie irriteer ik me erg aan. Heb jij het kunnen oplossen?
Atw 33
Vtw 24
Tecno terugloop
Bromkop
Normale luchtfilter iets groter gemaakt
Dubbele pakking voor minder geluid
Max snelheid: 38

Trouwens eerst had ik andere tandwielen en reed me tomos dik 45 en viel die niet uit bij een stoplicht bijv. Miss kleinere tandwiel achter is de oplossing maar denk het niet.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 07 jun 2018 12:55

Al gezocht naar plekken met valse lucht? Je geeft aan dat voorheen het probleem er niet was. Overigens heeft dit niets te maken met de tandwielen. Heb je recentelijk nog wat gewijzigd qua sproeier of carburateur losgehad van het spruitstuk?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.