Haha leuk dat je dat zegt! Dat gaat na een meter of anderhalf heel schokkerig. De kickstart zat verkeerd gemonteerd (rubber miste, palletje om kickstart vast te houden aan de as zat verkeerd om), dus had deze goed gedaan en rubbertje gekocht. Dit helpt iets, maar hij schokt nog steeds wel.Nog 1 ding, slinger de brommer eens aan en loop achteruit met de brommer. Gaat dat soepel of schokkerig?
Zo dat zou wat zijnDan zit je omegaveer (kickstartveer) in het blok niet goed. Daardoor schokt hij en krijgt hij een raar geluid.
Heb je toevallig een link naar een forum waarin dit verder uitgelegd wordt? Want is de omegaveer hetzelfde als de rembeugel?Nee klopt, dat is puur om je kickstart op te spannen.
Die bedoel ik. Kickstart moet eraf. Dan moet je carterdeksel eraf. Koppeling los en eraf. Dan kun je de linker en middelste as eruitpakken. Aan de achterkant van de linker as zit de welbekende omegaveer + een ring erachter. Stop de beide assen tegelijk weer in het blok met de omegaveer in de uitsparing van het blok. Dan koppeling erop etc. en rijden.
Ps blokolie er wel ff uit he en weer in:P
Yes! Moet alleen dus nog even een bougiestop kopen, anders kan ik niks loskrijgen heheIs goed. Geen dank. Waarschijnlijk is dit jouw probleem. (in ieder geval het schokken en ratelen).
Denk wel goed om alle ringen etc. met het in en uit elkaar halen.
Hij heeft het over een 'versterkte' koppakking, die zijn =/- 1 mm dik.Ief waarom niet? Als hij een hele dunne voetpakking heeft, plus een hele dunne koppakking kan de zuiger wel tegen de kop komen, vooral als de kop ook nog eens gevlakt is oid.
Dat is raar. Elke keer als ik de carterkap los haal, trek ik altijd het mechanisme in de carterkap (dus de koppeling, kickststartas, tandwielen) ook iets naar voren. Dit gebeurt door de kracht die ik maak om de kap er af te trekken. Maar dit hoort dus niet te kunnen?Nee, die kap komt alleen los.
Zojuist even gesproken met een maat van mij die het blok ongeveer een half jaar geleden een beetje opgeknapt had: hij kon zich de rembeugel inderdaad herinneren en zei dat deze iets verbogen was waarna hij hem enigszins rechtgebogen had..Ja tuurlijk er zit altijd een beetje speling op. (ik dacht dat je bedoelde dat je de carterkap los maakt dat alles meekomt helemaal haha) De carterkap vangt natuurlijk speling op dmv 2 lagers en 1 bus.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten