• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Mijn Tomosjuh. Rijklaar

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
236 berichten
  • Pagina 8 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 12
  • Volgende
Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 07 apr 2011 19:29

heb hier nog wel een 18mm carb liggen begrensd op 12mm, van de oude tomos, als je toch voor old-school gaat,
mag je ook wel voor een prikkie hebben?
Omhoog


Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 07 apr 2011 19:43

danke, maar ik wacht nog ff voordat ik old scool ga :)
ik heb nu liever 1 betrouwbare brommer en 1 onbetrouwbare dan 2 onbetrouwbare :')
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 08 apr 2011 18:53

zoja, carb uitboren is prima gelukt.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 08 apr 2011 19:13

zoja, carb uitboren is prima gelukt.
nice, wat moest je toch zonder ons :D

hoe heb je het eigenlijk gedaan?
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 08 apr 2011 19:28

zoja, carb uitboren is prima gelukt.
nice, wat moest je toch zonder ons :D

hoe heb je het eigenlijk gedaan?
Inderdaad :P

Ik heb het gewoon met een kolomboor uitgeboord, natuurlijk eerst goed vastgeklemd, maar het ging prima :mrgreen:
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 08 apr 2011 19:29

zoja, carb uitboren is prima gelukt.
nice, wat moest je toch zonder ons :D

hoe heb je het eigenlijk gedaan?
Inderdaad :P

Ik heb het gewoon met een kolomboor uitgeboord, natuurlijk eerst goed vastgeklemd, maar het ging prima :mrgreen:
ah, k de standaard manier, wel het best/veiligst ofc, zodat je je carb niet verbeunt :D
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 08 apr 2011 19:53

Hoezo standaard manier, hoe anders, met een vijl? :lol: :lol:
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 08 apr 2011 19:57

Hoezo standaard manier, hoe anders, met een vijl? :lol: :lol:
je zou eens moeten weten wat er wel eens langskomt :D
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 09 apr 2011 22:04

Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in :') :')
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter. :lol:
Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen :mrgreen:

trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 09 apr 2011 22:13

Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in :') :')
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter. :lol:
Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen :mrgreen:

trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 09 apr 2011 22:16

Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in :') :')
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter. :lol:
Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen :mrgreen:

trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!
ja dan gaat ie 130 dus nee, en ik heb geen zin in een gigantische boete/inbeslagname en 50 zonder helm vind ik gewoon te hard...
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 09 apr 2011 22:18

Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in :') :')
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter. :lol:
Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen :mrgreen:

trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!
ja dan gaat ie 130 dus nee, en ik heb geen zin in een gigantische boete/inbeslagname en 50 zonder helm vind ik gewoon te hard...
50 te hard zonder helm heb je gelijk in, en het is jammer dat ze hierzo veel controleren, je ben verstandig hoor, maar zelf had ik daar de zelfbeheersing niet voor; zo snel mogelijk! :twisted:

maar heb nu brommertje ernaast want ik vond 60/70 zonder helm ook te gek ja.
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 09 apr 2011 22:21

Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30.. :x
Al die geïrriteerde automobilisten.. gaan die mongols me inhalen over de doorgetrokken streep, ik hoop echt dat iemand een keer word gesnapt door de politie en een mooie prent krijgt :evil:
Laatst gewijzigd door wurft op 09 apr 2011 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 09 apr 2011 22:23

Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30...
succes :P, zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc :P
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 09 apr 2011 22:26

Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30...
succes :P, zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc :P
Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 09 apr 2011 22:29

Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30...
succes :P, zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc :P
Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.
vraag aan ingmar :evil:

maar sproeier uitvijlen en dan filter aanpassen?
watvoor carb dan en spruitstuk?
vind ik echt vet, al die oude onderdelen :D
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 09 apr 2011 22:29

Alhoewel, een expansie uitlaat zou niet verkeerd zijn... als het ook echt kilometers zou schelen.
Moet wel een custom worden aangezien hij een losse uitlaatbocht heeft en een flens met wartel.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 09 apr 2011 22:33


Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.
vraag aan ingmar :evil:

maar sproeier uitvijlen en dan filter aanpassen?
watvoor carb dan en spruitstuk?
vind ik echt vet, al die oude onderdelen :D
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 09 apr 2011 22:35

Het is een Bing carb met metalen gaasfilter, spruitstuk is er niet, carb zit direct vast aan cilinder :x
Het werkt trouwens net wat anders, de sproeier is een soort langwerpige holle koperen schroef met een paar gaatjes aan de zijkanten geboord, deze schroef zit aan de zijkant van de carb er in geschroefd, dan is er (wat er wel uit ziet als een sproeier) een koperen schroefje, maar deze heeft een gat van ruim 1mm, deze zit direct onder de gas schuif. in de gas schuif zit een pin, en het uiteinde van die pin valt weer in dat gat. :lol: :lol:
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 09 apr 2011 22:37

Het is een Bing carb met metalen gaasfilter, spruitstuk is er niet, carb zit direct vast aan cilinder :x
Het werkt trouwens net wat anders, de sproeier is een soort langwerpige holle koperen schroef met een paar gaatjes aan de zijkanten geboord, deze schroef zit aan de zijkant van de carb er in geschroefd, dan is er (wat er wel uit ziet als een sproeier) een koperen schroefje, maar deze heeft een gat van ruim 1mm, deze zit direct onder de gas schuif. in de gas schuif zit een pin, en het uiteinde van die pin valt weer in dat gat. :lol: :lol:
dus een soort sproeier/venturi buisje/vernevelaar in een paar schroefjes :D

wat een beunerts vroeger :mrgreen:
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
236 berichten
  • Pagina 8 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 12
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.