Koppelingsveer vervangen is niet zo lastig. Ja, ze halen de hele cilinder eraf en dan stoppen ze een pijp door de drijfstang.
NIET DOEN!!! Is helemaal nergens voor nodig als je gewoon een universele blokkeersleutel haalt. Kost 1 keer wat, maar heb je je hele leven wat aan. Als je een blokkeersleutel gebruikt, kan je bij de ontstekingskant bij het vliegwiel de krukas blokkeren. Ik gebruik zelf ook geen blokkeersleutel, maar een dingetje wat ze een oliefilterketting noemen, maar dan met een band eraan in plaats van een ketting. Die kan je voor nog geen 7 euro bij Brezan halen. Die kan je om ronde dingen zetten en het zo blokkeren. Zo hoeft er helemaal niets vanaf, en maak je je krukas/drijfstang/lagers niet stuk.
Zulke beunhaas praktijken wil ik gewoon niet meer zien, net als een zuigerstop
Even een edit: als je zo de krukas blokkeert, en je moer zit heel erg vast, kan je niet alleen je lagers/as/stang kapot maken, maar ook deuken in het carter trekken.
Edit2: Ik snap niet dat zulke praktijken nog in de wiki staan.
