Pagina 72 van 81

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 06 feb 2014 12:20
door SanderSbare31
Dankjewel! Ik zal voor de zekerheid even kijken wat er op mijn carb staat. Er zit inderdaad een vernauwing in dat rubber. Die wil ik er ook indd uithalen. Dat was ik indd al van plan. Vroeg me alleen af of ik dan ook een grotere carb moet. Maar ik zal eerst even goed nakijken wat ik er nu op heb zitten.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 feb 2014 13:02
door SanderSbare31
Hoi shadowranger. Ik heb mijn carb even eraf gehaald. En er staat phva 10 op. Is dit dan een 10mm? En ik heb van een maatje een phva 14 kunnen regelen. Die 14 is dan groter neem ik aan? Als ik die er op zet en het rubber ontgrenst dan moet ik toch wel verschil gaan merken?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 feb 2014 13:15
door Bobbert
Snelle vraag, hoe kan ik zien welk blok ik heb? Ik ben namelijk bezig hem te reviseren en moet dus krukaslagers bestellen. Een bloknummer en een A5 cilinder is alles wat ik eraan heb kunnen vinden.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 10 feb 2014 18:57
door shadowranger
Hoi shadowranger. Ik heb mijn carb even eraf gehaald. En er staat phva 10 op. Is dit dan een 10mm? En ik heb van een maatje een phva 14 kunnen regelen. Die 14 is dan groter neem ik aan? Als ik die er op zet en het rubber ontgrenst dan moet ik toch wel verschil gaan merken?
Verwacht geen wonderen, ik ben niet bekend met de PHVA carburateurs. Als je nu een 10 hebt en er een 14 opzet en de ring in het rubber weghaalt zou het wel beter moeten gaan. Zit er ook een goede sproeier in?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 10 feb 2014 19:18
door SanderSbare31
Ik heb er nu in 54 in zitten. In die 10mm. de bougie is koffie bruin. Hij gaat nu net30 km. Ik hoop er wel iets meer uit te halen. Want denk jij over de twv met die nieuwe carb. Ik heb nu gewoon standaard 31 achter en voor volgens mij 26. Dit is als het goed is standaard. Ik wil iets meer optrekken en een hogere snelheid.

Ps. Ik heb trouwens nog een tecnigas next liggen die ik nu aan het opknappen ben. Die gaat er waarschijnlijk ook nog onder.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 18 mar 2014 11:54
door Thrackan
Oei, sinds vanochtend heb ik het vermoeden dat blok en/of cilinder aan zijn eind zijn... Op topsnelheid kwam er ineens een gek geluid bij, klinkt als metaal op metaal of een beetje alsof je vervelend met een stoel schuift.

Bij snelheid minderen tot bijna z'n 1e versnelling gaat het geluid weg, bij 35-40 km/u komt het er weer bij.
Toen ik even geheel stil moest staan sloeg de motor af en gaf de kick meer weerstand dan normaal. Hij ging wel weer aan na 2-3 keer kicken.

De voorgaande dagen leek het juist alsof de motor minder herrie maakte dan normaal.

Needless to say vertrouw ik het niet, er zal vast iets kapot zijn, maar waar moet ik dit zoeken? Zuigerveren? Of toch iets in de versnellingsbak? Of is allebei mogelijk?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 18 mar 2014 16:54
door Borcheld11
Oei, sinds vanochtend heb ik het vermoeden dat blok en/of cilinder aan zijn eind zijn... Op topsnelheid kwam er ineens een gek geluid bij, klinkt als metaal op metaal of een beetje alsof je vervelend met een stoel schuift.

Bij snelheid minderen tot bijna z'n 1e versnelling gaat het geluid weg, bij 35-40 km/u komt het er weer bij.
Toen ik even geheel stil moest staan sloeg de motor af en gaf de kick meer weerstand dan normaal. Hij ging wel weer aan na 2-3 keer kicken.

De voorgaande dagen leek het juist alsof de motor minder herrie maakte dan normaal.

Needless to say vertrouw ik het niet, er zal vast iets kapot zijn, maar waar moet ik dit zoeken? Zuigerveren? Of toch iets in de versnellingsbak? Of is allebei mogelijk?
Klinkt als kapotte lager. Ik zou de boel even lostrekken als ik jou was, in ieder geval niet door rijden! :wink:
Zuigerveren zou miss ook kunnnen ja

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 18 mar 2014 16:58
door Thrackan
Ik zal het toch naar huis moeten redden, dan maar met 20-30 terug vandaag... Ik heb hier gewoon geen mogelijkheid te gaan sleutelen.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 25 mar 2014 15:00
door Thrackan
Nou, terug naar huis heeft ie gered maar we gaan een nieuwe zoeken :) Geen tijd en ruimte meer om deze eens echt grondig op te knappen, er staat deze zomer ook nog een gezinsuitbreiding op de planning!

Dus ik heb vanmiddag een testritje op een Pack'r gemaakt (was geheel standaard zo te zien), wat trekt dat lekker op zeg! Ligt dat aan die 12 inch wieltjes, of zou een moderne Standard of Flexer in goede staat niet langzamer moeten zijn qua optrekken?

Mijn grootste minpunt aan mijn Standard is altijd geweest dat het trekken me wat tegenviel, maar zonder ander Tomosvergelijkingsmateriaal nam ik dat altijd wel voor lief. Op top kwam ik de meeste brommertjes wel weer voorbij :P

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 25 mar 2014 21:18
door shadowranger
Als het goed is heeft de Pack'R een Powerblok eronder met de nieuwste A55 cilinder. Deze heeft meer kW's ter beschikking, dan de "reguliere" A5 cilinders. Hierdoor merk je idd meer trekkracht, en dat heeft niets te maken met de 12 inch wieltjes.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 25 mar 2014 21:41
door Thrackan
Deze Pack'R had "gewoon" een A5 membraamcilinder, dus dat kan het ook niet zijn geweest.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 26 mar 2014 16:07
door SanderSbare31
Hoi.

Heeft er iemand ervaring met de airsal 65cc voor een a55 blok? En past deze gewoon zonder bijzonderheden op mijn funtastic?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 jun 2014 15:12
door oitje
Hoi.

Heeft er iemand ervaring met de airsal 65cc voor een a55 blok? En past deze gewoon zonder bijzonderheden op mijn funtastic?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Ik had voor 't laatst een airsal 50cc snel op een a55 gezet, en dit paste zonder problemen. (kies wel de juiste voetpakking)
Dit moet in principe dus geen probleem zijn voor een 65cc airsal :mrgreen:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 jun 2014 15:16
door oitje
Ik heb zelf ook nog een vraagje;
M'n huidige setup is nu;

50cc snel
15/15 dell
techno circuit
hd kopje
ontsteking goed afgesteld / brom
26-22 twv

Nou heeft hij een lekkere top van rond de 69/70, maar trekt naar mijn zins nog niet goed op.
Top moet ergens rond de 60/55 komen te liggen.
Wat zouden jullie aanraden qua tandwielverhouding? 26-26? 26-28? 22-26?
Is al een miljoen keer gevraagd deze vraag, maar wou het even zeker weten, dus vandaar.

Fijne pinksterdagendingen verder!

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 09 jun 2014 00:44
door TheStealthSpy
26-26, is de beste keuze.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 09 jun 2014 11:34
door oitje
thanks!

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 jul 2014 10:42
door pinty
Bij twijfel maar even vragen: Kan kopervet ook op de hete delen (denk aan de bouten voor de uitlaat en cilinder)....?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 jul 2014 11:02
door MichielWolthaus
Kan, maar het smelt er tussenuit. Dus heeft weinig nut om het te gebruiken. Tenminste dat is mijn ervaring. Er blijft natuurlijk wel een klein vettig laagje achter, maar het grootste deel raakt je kwijt

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 jul 2014 12:32
door pinty
ok...heeft het dan wel nut? Het gaat er mij om, dat de bout niet weer doorroest en afbreekt......

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -3-

Geplaatst: 08 jul 2014 15:10
door shadowranger
Ik gebruik zelf een pasta dat bestand is tegen hoge temperaturen (>1000 ÂșC). Maar kopervet wil ook prima, dat wordt ook gebruikt bij remmen e.d. dus dat werkt iig beter dan "gewoon" kogellagervet.