Weer een update: Na 2 dagen zo rondgereden te hebben kwam er gisteravond ineens witte, stinkende rook uit de uitlaat. Na even gestopt te hebben met de motor uit hield het op.
Nou kom ik net terug van m'n werk, en houdt-ie er op de brug mee op. Ging steeds langzamer, weer stinkende rook en toen wou-ie ook een tijdje niet meer starten. Volgens mij had ik 'm op reserve staan toen ie weer aan wou, maar hij had nauwelijks trekkracht en iets verderop viel ie weer uit.
Zag ook wat zwarte olie onder het blok uit komen, aan de linkerkant.
Ik verdenk de keerringen, maar stiekem hoop ik op iets met minder sleutelwerk :p
Hoeveel werk zou dat ongeveer zijn, die keerringen vervangen? Nu dat blok eindelijk dicht zit trek ik 'm liever niet wéér open.
Ja aan dit brommertje heb ik al vele uren werk gehad ja; de verkoper (Jaap Bos in Zwolle) was nogal een beunhaas, en vrijwel niks deed het zoals het echt hoorde, dus ik weet nooit helemaal zeker of iets klopt als ik het eraf haal.Die spoel op de foto waar je naar verwijst, is dat die onderaan (wat geliger)? Die hoort er zo uit te zien en is omwikkeld met een folie vanwege de dunnere draden en strakkere omwikkeling. Dit is je ontsteek spoel. Aan de drie andere zie ik geen rare dingen.
Het probleem met uitvallen en jouw aangeven van stinkende witte rook duidt bij mij echt op atf verbranding. Misschien is er zoveel atf in de cilinder gekomen, dat de zuigerveren in de groef zijn vastgekoekt en daardoor geen compressie meer leveren. 't Is wel een motor met een gebruiksaanwijzing lijkt me.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten