lange tijd niet in dit topic geweest, maar wilde je toch even bedanken! start als nieuw en maakt weer het oude vertrouwde geluidjeFluitend geluid bij de cilinder geeft aan dat er wat mis is met de koppakking of het gebrek eraan. Hierdoor wil de druk tussen cilinder en kop door weg.Mij werd hier aangeraden om sproeier 66 erop te zetten. zelf heb ik het eerst geprobeerd met 55 (die had ik nog liggen) en daarmee verzuipt ie nog net niet heb ik het idee, en hij start alleen maar slechter.. iemand enig idee??
dan nog een vraagje: Ik heb sinds een paar weken een ongelooflijk knetterend fluit geluid uit mijn cilinder komen. het lijkt op het geluid van 2 piepschuimblokken die je tegen elkaar aan wrijft. heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik dit oplos? het ligt niet aan het oliepeil.
alvast bedankt
wat is je setup?Als ik me tomos koud start dan moet hij ongeveer 30 seconde opwarmen voordat ik weg kan rijden.
Als ik hem start en gelijk gas geef valt hij uit, lijkt of hij verzuipt. Na 10 seconde of zo kan ik wel beetje gas geven alleen komt de tomos amper vooruit..
Na 1 minuut loopt de tomos wel gewoon normaal en zijn er veder geen problemen.
Wat is hier de oorzaak van en wat kan ik hier aan doen?
Groeten
Alleen dat is er aan verandert veder alles normaal uit de fabriek neem ik aan.Ik heb de tomos vrijdag gekocht.
Het is een tomos standaard uit 2005/2006 chrome standaard uitlaattje zit erop en een ander tandwiel zodat hij wat 40 loopt en wat minder optrekt.
Voor de rest is er niks verandert voor zover ik weet.
Dus waar kan het probleem aan liggen?
[ Post made via Mobile Device ]
Jager uitlaten voor Tomos worden volgens mij niet meer gemaakt. Ik heb er nog nooit een gezien. Ze zijn dus redelijk zeldzaam. Over de prestaties kan ik niets zeggen. Als je er aan een kunt komen dan zal ik hem niet laten liggen, omdat je dan een uitlaat hebt die bijna niemand anders heeft.niemand?weet iemand iets af van een de jager uitlaat?
zijn die voor 70 of 50 cc?
en zijn ze duur of zeldzaam?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten