• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Gilera Runner

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
403 berichten
  • Pagina 10 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • …
  • 21
  • Volgende
drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 nov 2010 17:13

zo het wiel zit er weer onder nu, alles gesmeerd en schoongemaakt, was echt nodig want er is volgens mij bijna nooit aan gesleuteld,het vuil zat overal en viel er zo uit met het losmaken van onderdelen.

hier even een plaatje van het afdekkapje over de achterwielmoer.is wel veel netter zo :)

Afbeelding
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 26 nov 2010 12:10

Waarblijftdiesito? :@
sito !!

Afbeelding

Fakemon
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 26 nov 2010 12:26

't Is wel een grote lompe scooter. :')

Hoelang tot wouten doorkrijgen dat je ook met Sito's hard kunt boeken..
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 26 nov 2010 14:45

Hoelang tot wouten doorkrijgen dat je ook met Sito's hard kunt boeken..
hopelijk nooit! :')

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 26 nov 2010 15:53

Netjes!
Staat hem toch wel goed!
Overigens rijden de agenten hier op snor vivacity's met een sito +.
Haha. :mrgreen:
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 26 nov 2010 16:48

het staat hem iig beter dan die verroeste uitlaat die er eerst onder zat :)
maar leuk van die agenten op snorscooters,dat heb ik hier nog niet gezien,hebben ze dan ook een fietshelm op? :mrgreen:
want hier rijden de wouten op mountainbikes met zo'n domme fietshelm wat echt geen gezicht is,

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 05 dec 2010 14:56

vandaag weer verder gegaan aan de runner, de koppeling is er nu af en de vario ook,
ik wil de trekveren vervangen voor gele hakkitakkie veren,
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

alleen de trekveren zitten nogal muurvast om eruit te halen. weet iemand hoe je die het beste eruit kan halen? heb al geprobeerd om ze met een schoenveter los te trekken maar dat gaat niet,
Afbeelding

en de rollen zien er nogal gevlakt uit ,dus die zullen ook wel vervangen moeten worden? ze wegen 4,5 gram per stuk
Afbeelding

Mr. Horsepower
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 05 dec 2010 15:55

Variateur zelf ziet er ook een beetje ingesleten uit.

Wel leuk dat alle standaard Piaggio variateurs van TGB zijn, het slechtste scootermerk dat er is.... :')
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...

Fakemon
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 05 dec 2010 16:21

Wat dat betreft ben ik het eens met Meneer Paardenkracht. Misschien is de variateur vervangen ook geen slecht idee.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.

Mr. Horsepower
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 05 dec 2010 16:48

Overigens zijn die rollen nu 4,5 gram. Denk dat ze eerst rond de 6/7 gram waren, zijn natuurlijk versleten. ;)
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 05 dec 2010 17:12

rollen Zijn idd flink versleten, de variateur heb ik schoongemaakt en ziet er toch niet ingesleten uit waar de rollen zitten.alles is weer mooi zilver en glad ,het zaakje was flink zwart en vuilk,daarom stonden er strepen op waardoor het leek of hij ingesleten was.

maar aan de andere kant lijkt hij mij wel versleten,
Afbeelding

ik ga wel een nieuwe vario en rolltjes kopen maar weet nog niet welke zwaarte ,als iemand het wel weet mag ie het zeggen,
ook de trekveren krijg ik niet van de koppeling af. dus als iemand het weet mag ie het zeggen?
en kan een versleten variateur ook voor overtoeren zorgen?

Mr. Horsepower
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 05 dec 2010 19:16

Die oude trekveren kan je tog gewoon met een kniptang in 2'en knippen, en dan die nieuwe monteren.

En ik zou iig voor wat lichte rollen gaan, met zwaardere rollen zul je een hogere top hebben, en aangezien die nog gekeurd moet worden zit je daar niet echt op te wachten denk ik zo.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 05 dec 2010 20:06

ja die oude trekveren doorknippen kan altijd ,maar hoe krijg ik de nieuwe er dan weer in?

tomostefan
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 05 dec 2010 21:32

Daar is een tang voor.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 05 dec 2010 21:46

Het is echt niet zo dat je met lichte rollen snel optrekt maar langzamer gaat en met zwaardere rollen harder gaat, maar minder optrekt.
Het juiste gewicht zal namelijk beide geven. Met te zwaar komt hij moeilijk op toeren en met te licht krijg je overtoeren. De standaard piaggio vario's zijn van zichzelf al goed, maar deze ziet er naar mijn inziens versleten uit. Is dat vale rondom het gat van de vario versleten of is dat lichtinval? Aan de kant van de rolletjes maakt slijtage vrij weinig uit, maar aan de andere kant mag er geen ernstige slijtage zijn. Ingesleten stukken, coating er af of groeven zijn fout.
4.5gram klinkt imo ook te licht.(overtoeren) Ik weet zo niet wat het standaard gewicht in jou runner hoort te zijn, maar dat moet je even navragen bij een deal o.i.d. Het verschilt ook tussen types runner. (oud type zat rond de 8 en nieuwe zit veel lager) Ik ging ongeveer 0.5gram lichter dan er standaard in hoort. Dat moet icm je sito wel goed zijn. Verder, mocht het geen lichtinval zijn, maar slijtage, kan je je vario vervangen voor een andere.
Denk dan aan een doppler s2br(60euro), deze is erg goed, zo niet de beste tegenwoordig(op een overrange na).
Met deze stijgt je top ietsjes en je trekkracht ook.
Maar voor tijdens de keuring kan je hier een varioring tussen doen.
Ook kan je voor de polini hi speed kiezen, deze is nu bij easyparts in de aanbieding voor 43euro. Deze is ook goed en zijn geld dubbel en dwars waard.
Maar bij de doppler krijg je 3sets rollen(bij de polini maar 1) en je hoeft dan hoogstwaarschijnlijk geen rolletjes erbij te kopen, omdat je er zat hebt.
Verder mag je alle overige varios wel overslaan, de malossi slijt snel, de polini speedcontrol schijnt lastig af te stellen te zijn, de power 1 is slecht afgewerkt en de stage 6 en hebo zijn langena niet zo goed als de hispeed en s2br.
Zowieso zijn je huidige rolletjes wel aan vervanging toe.

En voor je koppeling moet je eigenlijk even naar een dealer gaan. Op een fabrieks koppelingssleutel zit een moersleutel in het midden. En je raad het al: voor de moer die aan de koppeling zit(die grote, dunne). Ff vragen of hun hem los kunnen draaien en dan zet je er daar die veertjes in en laat je hem door hun weer in elkaar draaien.
Of je laat hun alles doen voor 5 euro ofzo. :mrgreen:
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 05 dec 2010 21:51

Wat ook een optie is voor je koppeling.(Te koop bij easyparts.)
Afbeelding
+
Afbeelding

Mr. Horsepower
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 06 dec 2010 07:25

Een verentrekker heet zoiets. ;)
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 06 dec 2010 09:38

Het is echt niet zo dat je met lichte rollen snel optrekt maar langzamer gaat en met zwaardere rollen harder gaat, maar minder optrekt.
Het juiste gewicht zal namelijk beide geven. Met te zwaar komt hij moeilijk op toeren en met te licht krijg je overtoeren. De standaard piaggio vario's zijn van zichzelf al goed, maar deze ziet er naar mijn inziens versleten uit. Is dat vale rondom het gat van de vario versleten of is dat lichtinval? Aan de kant van de rolletjes maakt slijtage vrij weinig uit, maar aan de andere kant mag er geen ernstige slijtage zijn. Ingesleten stukken, coating er af of groeven zijn fout. mocht het geen lichtinval zijn, maar slijtage, kan je je vario vervangen voor een andere..

bedankt voor de goede informatie :)

de coating bij mij variateur is eraf waar je die plekken op de foto ziet

Denk dan aan een doppler s2br(60euro), deze is erg goed, zo niet de beste tegenwoordig(op een overrange na).
Met deze stijgt je top ietsjes en je trekkracht ook.Ook kan je voor de polini hi speed kiezen, deze is nu bij easyparts in de aanbieding voor 43euro. Deze is ook goed en zijn geld dubbel en dwars waard..

ik heb nog gekeken naar de polini hi speed en doppler s2br maar zie hem niet voor een oud model runner staan? en heb wel gelezen dat de doppler meer voor een 70cc is??? ik weet dus niet of dat dan echt past bij een 50cc ,ik heb zojuist ook een mail terug gehad van easyparts dat de dopplers uit het assortiment verdwijnen en ze er geen hebben voor een runner.voor de hi speed heb ik ook gevraagt maar daar gaven ze geen antwoord op,

en bij josdijkman raden ze mij de malossi multivar aan .omdat deze minder snel slijt dan de power 1. ik vind het nu wel erg moeilijk worden want op de scooter forums zeggen ze juist dat de multivar sneller slijt dan de power 1 ??? weet jij het nog?
Verder mag je alle overige varios wel overslaan,de power 1 is slecht afgewerkt.

ik had eerlijk gezegt de power 1 al op het zicht, omdat ik er goede testverslagen over had gelezen op scooter-freaks.nl
er zijn er 5 die verslag doen en bij hun allemaal de top snelheid en trekkracht flink is toegenomen tov het origineel.maar het nadeel is dat de rollen die er standaard bij zitten allemaal te zwaar zijn omdat ze bij 6.5 gram beginnen tot 9 gram geloof ik, en je dus een set rollen moet bijkopen,maar de variateur kost dan ook maar 37 euro ,dus niet duur!
En voor je koppeling moet je eigenlijk even naar een dealer gaan. Op een fabrieks koppelingssleutel zit een moersleutel in het midden. En je raad het al: voor de moer die aan de koppeling zit(die grote, dunne). Ff vragen of hun hem los kunnen draaien en dan zet je er daar die veertjes in en laat je hem door hun weer in elkaar draaien.
kan ik de koppelingsmoer er ook gewoon met een baco eraf krijgen?
en de verentrekker is een goed idee,samen met de spinazie :mrgreen:

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 06 dec 2010 17:02

Dat de doppler s2br meer voor 70cc is, is onzin.
Hij is perfect op 50cc. Alleen de overrange is dan nog beter.

De malossi multivar is een goede vario, maar menig persoon heeft al ervaren dat de coating er na +- 5000km er net zo als bij jou uitziet. De power 1 heeft grove rollerbanen. Dat is de plek waar je rolletjes in zitten. Daarom slijten je rolletjes erg snel. Na een kleine 50km zijn ze nog platter dan op jou foto.
De power 1 varios van voor 2006 zijn goed, van toen tot heden zijn ze erg slecht. Ookal beweren ze anders over de 2010 versie, deze is ook nog erg ruw bij de rollerbanen.

De doppler s2br is inderdaad langzaam uit easyparts assortiment aan het gaan, maar deze is nog wel te koop bij scootparts.
Deze vario heeft ook het voordeel dat er 3 sets rollen bij zitten. 3gram, 4gram en 5.5gram. Erg bruikbare gewichten dus.

De koppelingsmoer zal er hoogstwaarschijnlijk wel af te krijgen zijn met een bahco, maar onthoud dat de drukveer met zeker een kilootje of 10 aan kracht tegen de poulies duwt. Dus dan mag je je poulies gaan ophalen bij de buren. :mrgreen:

Eventjes wat ik voor zover weet over de varios op dit moment op de markt.
Doppler s2br is een grote, goede vario, top stijgt en trekkracht. Slijtvast en loopt erg stabiel.(Van alle vario's het meest stabiel op een overrange na.) ~€60
Doppler s3br is een aparte vario. Top zal stijgen net als de trekkracht. Werkt dmv ringetjes als gewicht. Voordeel is dat je geen rolletjes hoeft te kopen, nadeel is dat hij erg, erg lastig af te stellen is. ~€85.
Malossi multivar is opzich een goede vario met mooie eigenschappen, behalve de slijtage. Na 5000km mag je een nieuwe kopen. ~€55.
Power 1, was tot 2006 erg goed. De nieuwe versies zijn slecht afgewerkt wat zorgt voor extreme slijtage aan je rolletjes. Goedkoop en prestaties zullen goed vooruitgaan, mits je de rollerbanen goed polijst. ~€35.
Polini speed control schijnt een goede vario te zijn, maar menig persoon krijgt hem niet afgesteld. Dit wordt wel makkelijker zodra je de hele speed control kit koopt, maar voor dat geld kan je beter een andere vario nemen. ~€?
Polini hi speed is vrij nieuw op de markt. Getest door revolution70(Zeer, zeer ervaren persoon op scooterfreaks.) Top zal goed stijgen net als je trekkracht. Is goedkoop en zijn geld dubbel en dwars waard. Nu bij easyparts in de aanbieding voor ~€40. Normaal ~€55.
Hebo vario is vrij impopulair. Prestaties schijnen niet al te best te zijn. ~€60,
Stage 6 vario is ook niet echt populair, maar schijnt redelijk te zijn. ~€60.
J costa varió is revolutionair, maar erg duur. Deze kan je beter mijden. De speciale "rolletjes" zijn 20euro per setje, dus afstellen kan een erg duur grapje worden. ~€120.
Artek, DMP, Motoforce, DR en alle andere rare merken mag je mijden.
Hiervan ga je nog harder achteruit.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 06 dec 2010 18:53

thanx voor alle info,de koppeling zet ik wel tussen de bankschroef dan (hoef ik niet naar de buren :mrgreen: )

en ik heb net even bij scootparts gekeken voor de doppler s2br. deze variateur lijkt mij dan ook de beste keuze voor zijn geld omdat er 3 bruikbare rollersets bij zitten, en ik wil het liefst niet nog eens apart rollen gaan kopen enzo,en al helemaal niet rollerbanen gaan polijsten :twisted:

ik zag ook dat er een drukveer bij de doppler set zit,moet ik deze er dan ook het beste in zetten bij deze variateur?? ik heb nu een witte drukveer en mijn setup weet je inmiddels al :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
403 berichten
  • Pagina 10 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11