4 takten betekend dat je sproeier te groot is.Ontsteking is niks aan veranderd, maar je hoort duidelijk dat hij gewoon iets te weinig benzine krijgt op zijn top (beetje het 4 takten). De gast die hem gemaakt heeft zei het zelf ook, maar we hadden nog geen andere sproeier.
Je kan gewoon elke gele draad gebruiken na de spanningsregelaar voor de aansluiting voor je claxon. Deze moet wel wisselstroom zijn, tenzij je een accu en e-start versie hebt. De claxon schakelt over massa, en dat is bruin. Als het goed is zouden er 2 draden los onder/ achter de koplamp moeten zitten die voor een claxon gebruikt worden (daar zit iig de massadraad waarmee de schakeling wordt gemaakt). Vreemd dat deze niet aanwezig is in het stuurkastje.Ik wil graag een claxon op mijn tomos hebben maar hier zijn geen draden voor getrokken.
Er zit echter wel een knop voor de claxon op het stuur.
Nu heb ik wel een idee van hoe ik het zal doen maar ik heb nog wel een paar vragen:
-Ik dacht er aan om een van de gele draden te gebruiken als plus draad te gebuiken maar welke? die met de licht of donker blauwe stip. Of is er nog een andere optie waarvoor je geen draad hoeft te trekken naar boven toe?
- Op het stuur zit een punt waar je volgens mij een draad voor de claxon op kan solderen (rode stip) maar waar zit het andere punt voor de schakelaar?
- Massa wou ik gewoon aan het frame vast maken of met een draad naar het gele punt toe.
Alvast bedankt.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten