het lijkt wel alsof ik een verschil zie in de verbrandingskamer, die van jou lijkt wat dieper en de HD van puchshop lijkt wat strakkerIk zit te denken om een puch hd kop te kopen, ik wou het graag bij rijwielparts.nl halen en vroeg mij af of deze ook een HD kop is?
http://rijwielparts.nl/cubecart4/index. ... ductId=277
Okee, ik heb even een mail gestuurd naar rijwielparts voor de zekerheid. Ik laat weten wat hun reactie is.het lijkt wel alsof ik een verschil zie in de verbrandingskamer, die van jou lijkt wat dieper en de HD van puchshop lijkt wat strakker
http://www.puchshop.de/catalog/cilinder ... anguage=nl
Het kan heel simpel zijn, probeer eens met je stationairstelschroef te spelen. Misschien geef je m veel te weinig benzine.Na 2 jaar stil gestaan te hebben, loopt mijn Tomos Flexer sinds gisteren weer. Nieuw bromblokje in elkaar gezet en eronder gezet. Met uitzondering van m'n achtertandwiel (vervang 'm binnenkort voor een kleinere) is m'n snor nu helemaal brom. Ik heb alleen een vraag die misschien wel heel erg voor de hand ligt, daarom post ik 'm hier. Hij blijft alleen stationair draaien als de choke aan staat. Wat kan dit betekenen? Ik vermoed een te kleine sproeier, is dit vermoeden juist?
Sproeiermaat kan ik je niet zo vertellen. Is je spruitstuk begrenst? En je luchtfilter?Daarnaast krijg ik m'n uitlaat niet helemaal mooi eronder. Heb een krul uitlaatje van Tecno eronder, maar hiervan komt de demper tegen het onderste bevestigingspunt van m'n achterveren. Hierdoor krijg ik 'm bij de cilinder niet helemaal goed aangesloten. Is er een eenvoudige manier om de demper in te deuken, zonder dat ik de demper naar z'n grootje help? Of is het gewoon zaak om die lelijke verhoogde veren te vervangen voor kortere?
Wat zou de meest voor de hand liggende sproeiermaat zijn met mijn set-up? Bromblok + Tecno Circuit uitlaat en wat zijn eenvoudige (misschien wel noodzakelijke) veranderingen qua tuning die ik nog moet/kan doen?
Stationairschroef afstellen heeft zonder choke geen zin. Hij blijft dan gewoon niet draaien, met choke loopt die wel heel mooi. Hij wil wel toeren maken zonder choke, maar zo snel ik het gas los laat valt die uit. Ik zal vanmiddag even die deo test te doen. Dit kan toch ook met remmenreiniger?Het kan heel simpel zijn, probeer eens met je stationairstelschroef te spelen. Misschien geef je m veel te weinig benzine.
Loopt ie wel normaal als je gas geeft?
Mocht stationair afstellen niet genoeg zijn, dan krijg je teveel lucht binnen. Dat kan valse lucht zijn (check de aansluitingen van je carburateur goed, vooral de aansluiting naar je spruitstuk) of inderdaad een benzinetekort door een te kleine sproeier.
Sproeiermaat kan ik je niet zo vertellen. Is je spruitstuk begrenst? En je luchtfilter?
In principe kun je met alles testen, weet alleen niet hoe goed remmenreiniger is voor die onderdelenStationairschroef afstellen heeft zonder choke geen zin. Hij blijft dan gewoon niet draaien, met choke loopt die wel heel mooi. Hij wil wel toeren maken zonder choke, maar zo snel ik het gas los laat valt die uit. Ik zal vanmiddag even die deo test te doen. Dit kan toch ook met remmenreiniger?Het kan heel simpel zijn, probeer eens met je stationairstelschroef te spelen. Misschien geef je m veel te weinig benzine.
Loopt ie wel normaal als je gas geeft?
Mocht stationair afstellen niet genoeg zijn, dan krijg je teveel lucht binnen. Dat kan valse lucht zijn (check de aansluitingen van je carburateur goed, vooral de aansluiting naar je spruitstuk) of inderdaad een benzinetekort door een te kleine sproeier.
Sproeiermaat kan ik je niet zo vertellen. Is je spruitstuk begrenst? En je luchtfilter?
Alles is op brommermaat. Spruitstuk, cilinder, zuiger, kop, carb, luchtfilter, ontsteking.
Jup, maar als het idd valse lucht is, ook een klein beetje, kun je dat beter eerst fiksen. Zo'n gaatje of speling kan altijd wat groter of kleiner worden door trillingen en andere bewegingen, en dan blijft je afstelling ruk. Zeker tussen je carb en motor heeft een klein gaatje al snel veel invloed op je afstelling!Bedankt, ik zal het zometeen even testen. Als dan blijkt dat er geen tot weinig valse lucht is, lijkt me de brommer te weinig brandstof krijgt? Dus een te kleine sproeier?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten