Pagina 100 van 183

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 30 nov 2009 21:38
door Timo
die zijn dan dom. 12/9 bestaat niet.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 01 dec 2009 21:00
door mathieu1994
hey

ik heb me zuigerveertje gebroken maar op internet kan ik echt nergens de goeie vinden :shock:
me tomos komt uit 1989 het is een a3 brom uitvoering en de zuigerveertjes zijn best dik maar op internet kon ik ze echt nergen vinden weten jullie mischien waar ik ze wel kan vinden op internet want we hebben hier geen bromboer
en k heb natuurlijk geen zin om 13 km te fietsen voor 1 zuigerveertje :wink:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 01 dec 2009 22:18
door Timo
Misschien iets meer info over het blokje?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 02 dec 2009 14:05
door frits
Setupje:
Cilinder: standaard (A5)
Kop: brom
Carburateur: 14 / 9
Spruitstuk: onbegrensd
Uitlaat: orgineel snel
TWV: voor 26 achter 22
Sproeier: 58
Snelheid: 45> Km/h

als ik hier nu een 14/12 carburateur onder gooi gaat hij dan ook sneller????
ik weeg natuurlijk wel iets zwaarder 95 kilo maar 45 vind ik wel wat langzaam

graag een paar adviesen.

frits

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 02 dec 2009 17:09
door mathieu1994
wat moet je dan nogmeer weten ??

hij komt uit 1989 en
het is een a3 brom tomos
hij is helemaal standaar


Misschien iets meer info over het blokje?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 02 dec 2009 17:48
door mathieu1994
heb ze al gevonden denk ik
http://www.scootbike.nl/index.php/compo ... op.browse/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar wat betekenen die maten
38x35x2 mm
38,5x35,5x2 mm
maar wat is het verschil hiervan en welke moet ik hebben voor mijn brom tomos a3 uit 1989 ei cilinder

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 02 dec 2009 19:09
door shadowranger
1e maat is origineel, de 2e maat is als je de cilinder hebt laten honen naar overmaat.

De buitendiameter is 38 mm, binnendiameter 35 mm en de groefbreedte 2 mm
Vanzelfsprekend is de andere identiek qua bemating, alleen 0,5 mm groter in diameter.

Vooralsnog ga ik ervanuit dat je gewoon een standaard maat 50cc hebt, dus 38 mm lijkt me voor jou wel geschikt.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 02 dec 2009 21:58
door mathieu1994
oke ja me vader zij het net ook dat met dat hoonen
maar bedankt want dan kan ik teminste weer rijde :) :)

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 02 dec 2009 22:33
door Timo
als ik hier nu een 14/12 carburateur onder gooi gaat hij dan ook sneller????
ik weeg natuurlijk wel iets zwaarder 95 kilo maar 45 vind ik wel wat langzaam

graag een paar adviesen.

frits
Natuurlijk. Wss zul je er wel een andere sproeier in moeten doen!

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 08 dec 2009 17:53
door daxenator
hoi

standaard tomos, blauw kenteken, wat is het makkelijkste om hem 45 te laten lopen met originele uitlaat?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 08 dec 2009 18:44
door canaQ
Na verschillende pogingen om mijn (olie-)lekkende Tomos te maken, blijft hij nog steeds lekken. Ik heb de keerring vervangen, pakkingen vervangen en ik heb hem naar de lokale bromboer gebracht die hem 'gemaakt' heeft. Dit laatste heeft ongeveer een weekje geholpen, de rest maakte geen verschil. Omdat ik hier nu langzamerhand toch wel vanaf wil, is mijn vraag hoe ik dit definitief kan verhelpen? Het spijt me dat ik deze veelgestelde vraag wederom stel, maar ik kon geen antwoorden vinden op het forum. Verder zit er, zover ik weet, gewoon het originele tandwiel op, dus geen (dunnere) imitatie.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 08 dec 2009 19:08
door Ricker
hoi

standaard tomos, blauw kenteken, wat is het makkelijkste om hem 45 te laten lopen met originele uitlaat?
Met een S bocht of std-snel uitlaat?

S-bocht = ATW 22, bromkop (anders trek je voor geen kut), 14/12 carb, ontgrenst spruitstuk.

Je kan ook mijn setup over nemen. Staat hieronder.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 08 dec 2009 19:44
door daxenator
hoi

standaard tomos, blauw kenteken, wat is het makkelijkste om hem 45 te laten lopen met originele uitlaat?
Met een S bocht of std-snel uitlaat?

S-bocht = ATW 22, bromkop (anders trek je voor geen kut), 14/12 carb, ontgrenst spruitstuk.

Je kan ook mijn setup over nemen. Staat hieronder.
dankuuu

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 12 dec 2009 14:54
door Timo
Noobquestion: Hoeveel mm is de aansluiting van het luchtfilter op de carburateur bij tomos?
Heb momenteel geen carburateur bij de hand en met de zoekfunctie kom ik niet ver.
Bedankt!

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 12 dec 2009 18:15
door Woutah
Ik dacht dat die 6 cm was. :wink:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 12 dec 2009 19:04
door Timo
Nu heb ik dus deze gevonden:

http://www.espower.nl/product_info.php/products_id/1885" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staat bij Targa Taxxity etc etc. Dat gaat ook op mijn a35 passen?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 12 dec 2009 19:09
door tamiya
Ja dat past

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 12 dec 2009 19:09
door Timo
Bedankt _O_

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 16 dec 2009 21:26
door jorgie_tomos_geakk
mijn voor rem wil soms nog weleens 'blokeren' waardoor je dus gierend hard op je bek gaat omdat je voorwiel blokeerd. :(
wat kan ik hieraan doen

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 16 dec 2009 21:44
door shadowranger
Blijft je rem ook hangen als je de rem loslaat? Dan heeft Tomos Nederland weer een "case" van een blokkerende voorrem. Dit komt doordat het gat waar de remsleutel doorheen gaat niet rond maar ovaal is waardoor de remsegmenten sneller (en dus harder) tegen de trommel drukken als dat jij remt met de hevel.

Enige remedie is vervanging van de remankerplaat waar het gat wel rond van is. Misschien kun je Tomos Nederland vragen om een coulanceregeling?