• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

carburateurkeuze,

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
45 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 05 jul 2010 11:49

Je kunt het spruitstuk ook als onderdeel zien van de cilinder. :')
Maargoed, als jij een dellorto carburateur haalt zal er vast geen passend spruitstuk bij zitten dat voor je Tomos passend is.
weet niet precies wat voor merk het is, maar ik zie wel dat ze overal dellorto carburateurs hebben bij internetwinkels maar geen spruitstukken te koop.wat heb je nou aan een 16mm carburateur zonder passend spruitstuk.
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 05 jul 2010 19:43

Dat zeg ik dus al 2 keer, dat er bij dellorto geen spruitstuk zit. En daaaarom zeg ik dat je als je een dellorto haalt dat je je spruitstuk beter kunt uitboren.

Als je een scootercarburateur haald oid, dan zal het spruitstuk alsnog passend moeten gemaakt worden dus..
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 06 jul 2010 21:47

Waarom koop je alleen niet die 15mm carburateur?
Als je die 16mm koopt past die niet op het spruitstuk van Tomos. (sluit niet goed af, gevolg: valselucht)

Ik neem aan dat je zelf nu een origineel Tomos spruitstuk hebt, waar dus alleen 14/9 14/12 en 15/15 op past, geen 16/16
dus dan moet je zelf een spruitstuk maken die 16mm is.
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 07 jul 2010 12:44

Waarom koop je alleen niet die 15mm carburateur?
Als je die 16mm koopt past die niet op het spruitstuk van Tomos. (sluit niet goed af, gevolg: valselucht)

Ik neem aan dat je zelf nu een origineel Tomos spruitstuk hebt, waar dus alleen 14/9 14/12 en 15/15 op past, geen 16/16
dus dan moet je zelf een spruitstuk maken die 16mm is.

ik heb de 15mm carburateur besteld.maar ook de 15mm carburateur past niet op een origineel spruitstuk waar een 14/12 wel op past..dus moest een 15mm spruitstuk er bij bestellen volgens de brommerzaak,

dus ik wil wel eens weten waar je het vandaan haalt om te zeggen dat een origineel spruitstuk op een 15mm carburateur past????
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 07 jul 2010 15:53

Nou, het feit dat een 15/15 plug en play is behalve dat het is aangeraden om je spruitstuk uit te boren. Je kan hem gewoon erop drukken zoals de carburateur die je nu hebt. En Tomos maakt zelf geen 15mm spruitstukken, die verkopen alleen de originele 12mm (?) spruitstukken die je moet uitboren. Als je een recht spruitstuk hebt heb je het erg makkelijk boren, schuin is redelijk moeilijk.

Of je koop een minarelli horizontaal spruitstuk en maakt die pas. Volgens mij moet dat ook kunnen, en heb ik dat bij een paar sprintertjes ook gezien?
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 07 jul 2010 20:10

Nou, het feit dat een 15/15 plug en play is behalve dat het is aangeraden om je spruitstuk uit te boren. Je kan hem gewoon erop drukken zoals de carburateur die je nu hebt. En Tomos maakt zelf geen 15mm spruitstukken, die verkopen alleen de originele 12mm (?) spruitstukken die je moet uitboren. Als je een recht spruitstuk hebt heb je het erg makkelijk boren, schuin is redelijk moeilijk.

Of je koop een minarelli horizontaal spruitstuk en maakt die pas. Volgens mij moet dat ook kunnen, en heb ik dat bij een paar sprintertjes ook gezien?

we hebben het nu even niet over uitboren.Tomos zelf maakt ook geen 15mm carburateurs,bij de brommerzaak heb ik me dat laten vertellen,en ook dat het gat van de 15/15mm carburateur waar het spruitstuk op aansluit groter is dan van een 14/12mm carburateur.dus dat is volgens jou niet zo?? graag een concreet antwoord!
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 07 jul 2010 21:16

Waarom koop je alleen niet die 15mm carburateur?
Als je die 16mm koopt past die niet op het spruitstuk van Tomos. (sluit niet goed af, gevolg: valselucht)

Ik neem aan dat je zelf nu een origineel Tomos spruitstuk hebt, waar dus alleen 14/9 14/12 en 15/15 op past, geen 16/16
dus dan moet je zelf een spruitstuk maken die 16mm is.

ik heb de 15mm carburateur besteld.maar ook de 15mm carburateur past niet op een origineel spruitstuk waar een 14/12 wel op past..dus moest een 15mm spruitstuk er bij bestellen volgens de brommerzaak,

dus ik wil wel eens weten waar je het vandaan haalt om te zeggen dat een origineel spruitstuk op een 15mm carburateur past????

Een 15mm Dellortho past op een origineel Tomos spruitstuk.
Waarom zou het dan neit op de jouwe passen.
Er bestaan ook geen 15mm spruitstukken voor Tomos plugandplay.
Ik denk dat je bent opgelicht.
Als je dat nieuwe spruitstuk hebt, vergelijk ze dan even. ;)
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 08 jul 2010 09:37

oké oké, ik was toch al van plan om mijn spruitstuk er af te schroeven en mee te nemen naar de winkel.de carburateur was al binnen maar het spruitstuk zou een dag later komen.dus als ik in de winkel ben dan vergelijk ik het spruitstuk voor ik het koop.er is mij ook gezegt toen ik de carburateur bestelde,dat de carburateur 40-45 euro met spruitstuk zou gaan kosten. toen heb ik nog gezegt dat het dan waarschijnlijk geen dellorto zou zijn. de winkel dacht dat dan ook niet omdat dellorto duurder zou zijn.het vreemde was wel dat ze er speciaal op de computer voor gekeken hebben en ook gelijk met die prijs van 40-45 euro kwamen.en omdat die prijs mij wel aanstond heb ik gezegt dat ze het moesten bestellen voor me.het is nu dus toch een dellorto geworden maar ik ga ze daar wel op aanspreken als ze ineens met een veel hogere prijs komen dan gezegt is.
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 08 jul 2010 21:32

Nou, het feit dat een 15/15 plug en play is behalve dat het is aangeraden om je spruitstuk uit te boren. Je kan hem gewoon erop drukken zoals de carburateur die je nu hebt. En Tomos maakt zelf geen 15mm spruitstukken, die verkopen alleen de originele 12mm (?) spruitstukken die je moet uitboren. Als je een recht spruitstuk hebt heb je het erg makkelijk boren, schuin is redelijk moeilijk.

Of je koop een minarelli horizontaal spruitstuk en maakt die pas. Volgens mij moet dat ook kunnen, en heb ik dat bij een paar sprintertjes ook gezien?

vandaag de carburateur gekocht en het spruitstuk was inderdaat een 12mm. de verkoper kon het ook bijna niet geloven omdat een 15mm besteld was,geven ze toch een 12mm mee,

ik had gelukkig mijn spruitstuk meegenomen en de winkel heeft hem opgeboord tot 15mm aan beide kanten. de 15/15 carburateur zit eronder en het scheelt helemaal niets aan snelheid of trekkracht vergeleken met mijn 14/12. mijn tomos rijd nog precies hetzelfde.wel wil ik de tecno circuit uitlaat gaan vervangen voor een stillere uitlaat.ik wordt gek van dat lawaai!
ik zoek eigenlijk een uitlaat die zachtjes zoemt.iemand een tip?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 09 jul 2010 18:42

iemand hier nog een antwoord?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 09 jul 2010 19:09

apart/jammer dat je geen verschil merkt,
Verder van de uitlaat, zet je std uitlaat eronder dan is ie stil.
Verder zijn ze allemaal wel luid, of je moet een laagtoerige uitlaat hebbe.
Wat een Techno cc is.

Correct me if im wrong
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 09 jul 2010 19:40

apart/jammer dat je geen verschil merkt,
Verder van de uitlaat, zet je std uitlaat eronder dan is ie stil.
Verder zijn ze allemaal wel luid, of je moet een laagtoerige uitlaat hebbe.
Wat een Techno cc is.

Correct me if im wrong
ja jammer van de carburateur dat de tomos er niet harder mee gaat.hij is wel iets rustiger in toeren geworden.
maar ik heb nu mijn speedy er weer onder,maar boven de 50km houd de motor in.als ik een beetje gas terug geef dan gaat hij weer iets harder,maar dat is maar een paar km. met de tecno circuit ging ik 60km en met de speedy uitlaat kom ik net niet aan de 55km,maar het geluid is veel stiller en ik val minder op want met de tecno circuit keek iedereen me na. wat een herrie! maar ik wil wel de 60 kunnen halen met een stil geluid.wat moet ik nu doen?? helpt misschien de uitlaatdemper uitboren?? ik vind de demper nogal raar er uit zien.het is geen rechte pijp,maar er zitten een paar platte schuine stukken in waardoor doorstroming plaatselijk wordt geblokeerd.erg vreemd!
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 11 jul 2010 13:30

nog maar eens even mijn vragen onder de aandacht brengen door het onderwerp bovenaan te zetten!

weet iemand een antwoord?? (vast wel)
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 11 jul 2010 14:03

er zijn niet veel uitlaten die zacht zijn zoals jij wil.
Dus alleen eigenlijk die std/snel.
Hou gewoon je tecno eronder of koop een proma gp, wil ook wel. (niet duur)
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
jada
Vaste forummer
Berichten: 325
Lid geworden op: 29 dec 2009 23:01
  • Citeer

Berichtdoor jada » 11 jul 2010 14:38

Demper eruit halen heeft iig geen zin.
Had gelezen op het forum van een paar zwevende mensen dat het sneller trekt en iets hogere top.
Niet dus.

inderdaad een ander uitlaatje zoals hierboven.
Tomos A35
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 11 jul 2010 15:21

Demper eruit halen heeft iig geen zin.
Had gelezen op het forum van een paar zwevende mensen dat het sneller trekt en iets hogere top.
Niet dus.

inderdaad een ander uitlaatje zoals hierboven.
er zit wel een hel rare demper in, ik ga toch eerst proberen om de demper aan te passen.of zou ik miss beter een demper maken voor deze uitlaat? de pijp van de cilinder naar de uitlaat is behoorlijk dik en laat goed door,dus daar ligt het niet aan. de tecno circuit uitlaat knettert mij te veel.dat trekt teveel de aandacht.maar zou het ook mogelijk zijn om misschien een extra demper achter de demper te lassen? ik wil graag van het geknetter af!
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 11 jul 2010 18:45

een Proma GP heeft geen geknetter,
maar is niet zachter.
Nog een demper aan je demper maken?
Lijkt me geen goed idee, en het staat ook nog debiel
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 12 jul 2010 17:00

een Proma GP heeft geen geknetter,
maar is niet zachter.
Nog een demper aan je demper maken?
Lijkt me geen goed idee, en het staat ook nog debiel

ik heb nu het demperpijpje in de uitlaat flink uitgeboord.hij trekt nu iets beter op maar rijd er niet harder door.de brommerzaak heeft me geadviseerd om er een stuk af te zagen.de demperpijp is bijna een halve meter lang,en afzagen ga ik ook doen maar als de uitlaat er door verkloot is dan koop ik een andere uitlaat.ik heb een biturbo op het zicht.is dit een beetje stille en snelle uitlaat???
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
jada
Vaste forummer
Berichten: 325
Lid geworden op: 29 dec 2009 23:01
  • Citeer

Berichtdoor jada » 12 jul 2010 17:08

kan je eens een foto uploaden van wat je hebt afgezaagt dan.
Zoek even op het forum over ervaringen van de bitturbo :wink:
Tomos A35
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 12 jul 2010 17:58

kan je eens een foto uploaden van wat je hebt afgezaagt dan.
Zoek even op het forum over ervaringen van de bitturbo :wink:

ik denk dat ik die biturbo voolopig even laat zitten,ik heb zojuist voorruitgang geboekt met de sigaar,
de demper afzagen levert me 5km harder op.met de tecno circuit reed ik 60 en voordat de demper afgezaagt was reed ik 50 en nu dus met afgezaagde demper 55 en trekt veel harder.hij houd nu nog wel een klein beetje in bij vol gas maar dat is gelukkig al veel minder dan eerst .ik denk dat ik een hele nieuwe pijp vanbinnen ga lassen met gaatjes erin een soort gaatjes schild eromheen voor de demping.aan het uiteinde zit nog een dun pijpje wat naar buiten komt in de dikkere pijp vanbinnen en laat misschien nog onvoldoende door.

hier nog een foto van de demper en waar ik hem afgezaagd heb,
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
45 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.